یک مسئول خبر داد:

افزایش سطح فرهنگی مصرف‌کنندگان زمینه‌ساز مصرف محصولات غذایی سالم

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی گفت: افزایش سطح فرهنگی مصرف کنندگان زمینه ساز مصرف محصولات غذایی سالم است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی گفت: افزایش سطح فرهنگی مصرف کنندگان زمینه ساز مصرف محصولات غذایی سالم است.

"جابر سلیمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، افزود: غذایی که تولید می‌شود باید ضمن سالم بودن از نظر فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، خطری برای مصرف کننده نداشته باشد.

وی با اشاره به بهترین کار در تولید محصول غذایی سالم اظهار کرد: بهترین کار در تولید و مصرف محصول غذایی سالم افزایش سطح فرهنگی و آگاهی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در رابطه با خطرات مصرف محصولات ناسالم در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت است.

سلیمانی ادامه داد: افزایش قیمت سموم و کودهای شیمیایی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه این مواد، راهکاری دیگر، تولید محصول سالم غذایی قلمداد می‌شود.

وی از لزوم تهیه تصویری دقیق از صنایع تبدیلی کشور گفت و افزود: برای بهبود وضعیت صنایع تبدیلی باید کمیته‌ای متشکل از مسئولان، دست‌اندرکاران، صنعتگران و متخصصان راه‌اندازی و تصویر دقیقی از صنایع تبدیلی کشور تهیه شود تا ظرفیت‌های خالی و اشباع در این زمینه شناسایی شده و برای توسعه صنایع تبدیلی برنامه‌هایی تدوین شود.

این کارشناس صنایع غذایی یادآور شد: در حال حاضر 80 درصد غذای مصرفی در کشور را بخش کشاورزی تامین می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: بالا بردن قیمت محصولات سالم (ارگانیک) در برابر محصولات ناسالم می‌تواند در افزایش تولید محصولات سالم تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 94111710896
  • خبرنگار :