/دو برابر شدن یارانه بیمه خبرنگاران/

طرحی برای تشویق به بیمه‌کردن خبرنگار

مدیر مسوول روزنامه «شرق» درباره دو برابر شدن یارانه رسانه‌هایی که نیروهای خود را با عناوین مرتبط خبری بیمه کرده باشند، گفت: پیشتر برخی از رسانه‌ها از این موضوع سوء استفاده می‌کردند و کارکنانشان را بیمه نمی‌کردند؛ به همین خاطر این نگاه معاونت مطبوعاتی قابل ستایش است، چراکه انگیزه ایجاد می‌کند و مشوق است.

مدیر مسوول روزنامه «شرق» درباره دو برابر شدن یارانه رسانه‌هایی که نیروهای خود را با عناوین مرتبط خبری بیمه کرده باشند، گفت: پیشتر برخی از رسانه‌ها از این موضوع سوء استفاده می‌کردند و کارکنانشان را بیمه نمی‌کردند؛ به همین خاطر این نگاه معاونت مطبوعاتی قابل ستایش است، چراکه انگیزه ایجاد می‌کند و مشوق است.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا طرح دو برابر شدن یارانه بیمه خبرنگاران را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه اگر این طرح اجرا شود، حرکت مثبتی صورت گرفته است، متذکر شد: بیمه حق هر انسانی است که در یک مجموعه کار می‌کند.

او ادامه داد: فرقی نمی‌کند که این مجموعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا اصلا یک کارخانه باشد، هر کسی که در مجموعه‌ای کار می‌کند باید بیمه باشد؛ این موضوع برای مشاغلی مثل خبرنگاری که پرخطر محسوب می‌شوند، حالت مضاعف پیدا می‌کند.

او در پایان یادآور شد که حق خبرنگاران است که در هر شرایط و زمانی که قرار دارند یعنی چه در زمان کار کردن و چه در دوران بازنشستگی بیمه باشند.

به گزارش ایسنا، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که برای نخستین بار «یارانه بیمه» را ایجاد و به رسانه‌ها برای بیمه کردن همکاران خود، پرداخت می‌کند و گزارش جزئیات آن را هر فصل منتشر می کند، آذر ماه اعلام کرد که از سال آینده مبلغ واریزی بیمه رسانه‌هایی که نیروهای خود را با عناوین مرتبط خبری همچون «خبرنگار، روزنامه نگار، دبیر تحریریه، سردبیر، عکاس، مترجم و سایر عناوین مشابه» بیمه کنند، دوبرابر و لیست‌های بیمه عادی را نصف، پرداخت می‌کند تا رسانه‌ها تشویق شوند همکاران خود را با عناوین واقعی بیمه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۲:۰۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94110703991
  • خبرنگار : 71548