معاون گردشگری و رییس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران:

برند گردشگری ایران باید نماد هویت، اصالت، بزرگی، تاریخ و شکوه کشور باشد

معاون گردشگری و رییس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران گفت: برند گردشگری ایران باید نماد هویت، اصالت، بزرگی، تاریخ و شکوه کشور باشد.

معاون گردشگری و رییس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران گفت: برند گردشگری ایران باید نماد هویت، اصالت، بزرگی، تاریخ و شکوه کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، مرتضی رحمانی موحد شامگاه گذشته (دوشنبه) در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: پایان این همایش آغازی برای کار و شروعی بر ادامه مسیر است. ما می‌خواهیم با اتکا به دارایی‌های این دو روزه نشان، نماد یا برندی با عیار ایران ایجاد کنیم.

وی افزود: برند ایران باید بیانگر ایرانی اصیل، تاریخی، طبیعی و با مردم‌شناسی قوی تهیه شود، البته این کار بسیار سخت است، اما شدنی است. فراخوانی برای طراحی این برند اعلام خواهیم کرد و در کشور جوش و خروشی ایجاد می‌کنیم.

معاون گردشگری و رئیس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران ادامه داد: مجموعه سرمایه‌های اجتماعی و انسانی در این عرصه پشتوانه بسیار خوبی برای پیمودن راه‌هاست. این کنفرانس فصل دیگری از توان را رقم زد و نشاط و همت را به گردشگری کشور هدیه کرد.

برندینگ در ایران سخت‌تر است

همچنین در این مراسم پرفسور جعفر جعفری، دبیر علمی کنفرانس گفت: برندینگ کار آسانی نیست، البته در ایران با توجه به نبود زیرساخت و روساخت‌های مناسب، کار برندینگ به مراتب سخت‌تر خواهد بود ولی باید انجام شود.

دبیر علمی کنفرانس افزود: باید با مهمان‌نوازی‌های خود کاری کنیم که گردشگران احساس امنیت را درک کنند و تفکر ایران هراسی تصحیح شود.

وی تصریح کرد: برای ساخت برند گردشگری ایران عجله نداریم، اما در یک زمان معقول باید برندینگ را تولید کنیم. عده‌ای به چند برند شدن ایران معتقد هستند، سؤال اینجاست که آیا این کار باعث کاهش اثر و شلوغی بیش از حد نمی‌شود؟

مسئولان برای اصفهان یک موزه در نظر بگیرند

همچنین عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: اصفهان مجموعه‌ای از اشیا و آثار تاریخی دارد که جایگاهی برای نگه‌داری و عرضه آن‌ها نیست. حیف است که دست‌نوشته‌های شاهان صفوی، قاجار و پهلوی و نامه‌ها و دست خط ها و خوشنویسی‌ها خاک بخورد. امیدواریم مسئولان برای اصفهان یک موزه در نظر بگیرند و برای ساخت آن کمک کنند.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان نیز اظهار کرد: این کنفرانس اصول، روش و طراحی برند را آموزش داد و بر خلاف دیگر کنفرانس‌ها که فقط صحبت می‌شود اینجا اصول و روش‌ها تعیین شد و امیدواریم گامی موثر در این زمینه برداشته شود.

به گزارش ایسنا، این کنفرانس بین‌المللی که قرار بود حرکتی عظیم در برند گردشگری ایران انجام دهد. بر خلاف نام طولانی و بلندش آغازی تکراری و سست و بدون دستاورد برای گردشگری ایران بود؛ این کنفرانس تنها به ارائه چند سخنرانی آن هم از سخنرانان کشورهایی که برندینگ در آنها جا افتاده و مثالی از آن کشورها بود ختم شد و در مراسم اختتامیه صحبتی در مورد روند کار و چگونگی گام برداشتن در این زمینه مطرح نشد و همایش تنها به هدیه دادن به یکدیگر ختم شد. این در حالی است که مرتضی رحمانی موحد، رییس این کنفرانس بین‌المللی تاکید داشت که "می‌خواهیم با تکیه بر دارایی‌های این کنفرانس دو روزه نشان، نماد یا برندی با عیار ایران ایجاد کنیم!"

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94101508686
  • خبرنگار :

برچسب‌ها