نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

حوزه‌های علمیه و روحانیت مأمن و پناهگاه مردم شناخته شده‌اند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت از دیرباز تاکنون به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم شناخته شده‌اند.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت از دیرباز تاکنون به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم‌آباد، افزود: باید بیش از پیش به کیفیت علم‎آموزی طلاب توجه شود.

وی اظهار کرد: طلاب مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه باید قدر و جایگاه خود را بدانند و تلاش کنند که با مطالعه کاربردی دروس، به‌عنوان مبلّغانی کارآمد عمل کنند.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به این‌که «خداوند متعال در قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای برای علم و عالم قایل شده است» تصریح کرد: اساس کار اولیا و پیامبران الهی نیز تعلیم و تربیت بوده و این موضوع اهمیت تبلیغ در جامعه را دو چندان آشکار می‌کند.

میرعمادی اضافه کرد: عالم باید قدرشناس موقعیت علمی و معنوی خود باشد و با تهذیب نفس، بتواند در جهت تبلیغ معارف دین در جامعه قدم بردارد.

همچنین رئیس حوزه علمیه کمالیه با اشاره به این‌که «عالم از جایگاه ویژه‌ای در نزد خدای متعال برخوردار است» گفت: امروز بهترین فرصت در اختیار طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه قرار گرفته و باید از آن در جهت اصلاح اخلاق جوامع انسانی بهره گرفت.

آیت‌الله عباس‌علی صادقی افزود: عالم واقعی پیش از معلم بودن، باید مربی کاملی و با تهذیب نفس، الگوی جامعه باشد و دیگران را با عمل و اخلاص خود به سوی مکتب اهل بیت(ع) جذب کند.

وی با اشاره به این‌که «اگرعالم مهذب باشد، تبلیغ او نیز اثرگذار خواهد بود» طلاب حوزه‌های علمیه را به تزکیه نفس در کنار جدیت در تحصیل علم فراخواند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمد سوری، مدیر سابق مدرسه علمیه رضویه، حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور به‌عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032514594
  • خبرنگار :

برچسب‌ها