مذاکرات شرکت روسی برای واگن‌سازی در ایران

نماینده شرکت "اورال واگنزاود" در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس تایید کرد این شرکت سرگرم مذاکره با ایران برای واگن سازی مشترک در این کشور است.

نماینده شرکت "اورال واگنزاود" در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس تایید کرد این شرکت سرگرم مذاکره با ایران برای واگن سازی مشترک در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایتارتاس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد شرکت تجهیزات ریلی و تانکرسازی دولتی "اورال واگنزاود" (یو وی زد) با ایران در مورد احتمال تشکیل یک سرمایه گذاری مشترک برای تولید واگن‌های ریلی باری در این کشور مذاکره کرده است.

به گفته این منبع، یکی از این پروژه‌ها که پیشرفته‌ترین پروژه است فرصت تولید مشترک واگن ریلی باری برای تامین نیازهای ریلی ایران است. این سرمایه گذاری مشترک در سال 2015 راه اندازی می‌شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیشتر اعلام کرده بود شرکت‌های متعدد از جمله "اورال واگنزاود" تمایل دارند محصولاتش را به ایران عرضه کنند و سرمایه گذاری‌های مشترک با این کشور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، شرکت راه آهن روسیه و شرکت راه آهن ایران در اوت یک یادداشت تفاهم همکاری برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های ریلی در ایران امضا کردند.

به گزارش ایسنا، ایران و روسیه روز گذشته سند همکاری مشترک به منظور افزایش روابط اقتصادی و تجاری امضا کردند تا سطح روابط اقتصادی از یک و نیم میلیارد دلار فعلی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در پی امضای این تفاهم‌نامه دو کشور همکاری در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت، صنعت، گردشگری و امور بانکی را پیگیری خواهند کرد. امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت پتروشیمی بین‌الملل از ایران و یک شرکت روسی در زمینه احداث کارخانه کود شیمیایی هرمز نیز به امضا رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93061911635
  • خبرنگار : 71263