آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی به ایران برمی‌گردد

آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی با دو پرواز مستقیم از شهر جده در عربستان به تهران پرواز خواهند کرد و با این دو پرواز، پرونده‌ی عمره‌ی امسال بسته خواهد شد.

آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی با دو پرواز مستقیم از شهر جده در عربستان به تهران پرواز خواهند کرد و با این دو پرواز، پرونده‌ی عمره‌ی امسال بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امروز شش پرواز حامل زائران عمره‌گزار در عربستان به ایران انجام می‌شود که سه پرواز آن تا پایان شب خواهد بود.

ششم مردادماه برابر با ۱۹ ماه مبارک رمضان، آخرین کاروان‌های عمره‌گزاران ایرانی در قالب دو پرواز از جده به تهران پرواز خواهند کرد که یکی از این پروازها ساعت 4:45 شرکت هواپیمایی ماهان و پرواز دیگر ساعت 14:20 با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به زمین خواهد نشست.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره از ۲۶ بهمن‌ماه ۹۱ آغاز شد و تا 16 تیرماه ۱۳۹۲ ادامه داشت. طبق آمار رسمی اعلام‌شده از سوی سازمان حج و زیارت، در عملیات عمره‌ی امسال ۵۲۱هزار و ۷۳ نفر از ایرانی‌ها موفق شدند مناسک عمره را انجام دهند که این گروه از زائران در قالب حدود ۱۶۰۰ پرواز با دو شرکت هواپیمایی داخلی و یک شرکت سعودی به عربستان اعزام شدند.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تعداد کاروان‌های اعزامی به سرزمین وحی سه‌هزار و ۶۴۱ کاروان است. در مدت حضور زائران ایرانی در عربستان، ۵۵ نفر فوت کردند که ۱۵ نفر در مدینه و بقیه در مکه درگذشتند.

با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع، اعزام زائران از کشورهای اسلامی به عربستان با ماه رمضان پایان می‌یابد و همزمان با دهه‌ی پایانی شهریور عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی آغاز خواهد شد و حدود یک‌ماه، یعنی در ماه شوال هیچ زائر غیربومی در این کشور نخواهد بود. همچنین براساس برنامه‌ریزی اعلام‌شده از سوی سازمان حج و زیارت، اعزام ۶۴هزار نفر از حجاج ایرانی از ۲۳ شهریورماه به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92050502503
  • خبرنگار :