"کمر دوغ" منتظر شماست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبشار زیبای "کمردوغ" (کمر دو) واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبشار زیبای "کمردوغ" (کمر دو) واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

حمیدرضا واعظی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگلیویه و بویر احمد گفت: این آبشار دیدنی که نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد پس از عبور از جاده‌های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط و عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 80 کیلومتر نمایان می‌شود.

وی اظهار کرد: این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین‌ کمان هفت رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است. این آبشار از ضلع شرقی کوه‌های قلعه رئیسی با ترکیب چشمه‌های متعدد سرچشمه می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود امامزادگان "سید محمود" و "میر سالار" که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار هر ساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرا می‌خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر کرده است.

واعظی زاده ابراز کرد: آبشار "کمر دوغ" در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا و در کنار روستای کمر دوغ واقع شده که به واسطه آب سفید رنگش به "کمر دوغ" (کمردو) معروف شده و در طول سال به خصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران، مسافران و توریست‌ها از سراسر ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: آبشار"کمر دوغ" نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که ثبت آثار ملی شده است.

تصریح کرد: آب این آبشار دایمی و به خصوص در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران است.

لازم به ذکر است که بخش چاروسا به مرکزیت شهر قلعه رییسی از توابع شهرستان کهگیلویه در ۲۳۰ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و پنج دهستان و ۳۴۴روستا با جمعیتی بیش از 35 هزار نفر دارد که اغلب روستاها به صورت پراکنده و دور از هم قرار دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 91120906417
  • خبرنگار :