در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای از سوی صداوسیما صورت گرفت:

توقف پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور

پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد از ساعت 21:40 امشب در شبکه یک سیما آغاز شد.

در ابتدای این برنامه، مجری تلویزیونی سوالاتی را درباره بودجه سال 92 و برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد و رییس‌جمهور به آنها پاسخ داد.

در ادامه قرار شد تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر که برای اولین بار در محل ضبط برنامه حضور داشتند پرسش‌های خود را مطرح کنند اما در تلویزیون به صورت زیرنویس اعلام شد که بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران، پس از پخش سریال نمایش داده خواهد شد.

بدین ترتیب بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور از شبکه یک سیما به صورت غیرمستقیم پخش می‌شود.

این اقدام در حالی از سوی صداوسیما انجام شده است که گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور برای تشریح بودجه و مسایل مهم اقتصادی ترتیب داده شده بود و می‌باید به پرسش‌های مردم درباره این مسایل پاسخ داده شود اما این اقدام تلویزیون موجب ایجاد ابهامات و سوالاتی در ذهن مردم خواهد شد.

برنامه گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم همواره از سوی تلویزیون بطور کامل و زنده پخش شده است اما این‌بار که برای اولین بار علاوه بر مجری صداوسیما تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز برای این برنامه به ریاست جمهوری دعوت شده بودند، صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، بخش پرسش این خبرنگاران و پاسخ‌های رییس‌جمهور را به بعد از پخش سریال شبکه یک موکول کرد.

در همین حال، سامانه پیامکی اطلاع رسانی دولت (پاد) با ارسال پیامی کوتاه اعلام کرد: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفت‌وگوی رادیو تلویزیونی رئیس‌جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»

به گزارش ایسنا، صداوسیما همچنین از پخش پرسش انتقادی خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها و پاسخ رییس‌جمهور به این پرسش خودداری کرد.

خبرنگار خبرگزاری مهر آخرین فردی بود که سوال خود را در قالب انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت در حوزه‌هایی نظیر اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت درآمدها و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد که در این میان رییس‌جمهور خطاب به این خبرنگار گفت: گویا جای من و شما با یکدیگر عوض شده است.

خبرنگار مذکور گفت که این موارد از دغدغه‌های مردم است که احمدی‌نژاد نیز پاسخ داد: گویا اینها دغدغه‌های ذهنی شماست.

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: خبرگزاری مهر، خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات است که با پول دولت اداره می‌شود. البته شما در این‌جا بیانیه‌ای را خواندید و اشکالی هم ندارد اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای را بخوانید و فقط پیش احمدی‌نژاد می‌توانید بخوانید. شما بیانیه‌ای را خواندید که یک سری اتهامات به دولت است.

وی یادآور شد: یک فردی مطرح کرده که بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در دوره ما اتفاق افتاده، در دوره ما پنج تا جنگ نیز اتفاق افتاده، ارتباط آن به دولت چیست؟ خیلی‌ها کارهای بسیاری می‌کنند اما چه ربطی به دولت دارد؟ آیا دولت نقشی داشته؟ من همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم. بله، کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند در این یک سال آسیب دیده‌اند. قبل از یک سال چگونه بود؟ آیا آسیب دیدند؟

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91120503301
  • خبرنگار : 71150

برچسب‌ها