همایش ایران و همکاری‌های منطقه‌یی در اوراسیا

لوویچف: ایران و روسیه می‌توانند ایده هم‌گرایی بین‌المللی را مطرح کنند

رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران با اشاره به همکاری‌های تهران – مسکو تاکید کرد: ایران و روسیه می‌توانند ایده هم‌گرایی را در منطقه اوراسیا مطرح کنند.

رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران با اشاره به همکاری‌های تهران – مسکو تاکید کرد: ایران و روسیه می‌توانند ایده هم‌گرایی را در منطقه اوراسیا مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوویچف، نایب رییس دومای دولتی روسیه صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش "ایران و همکاری‌های منطقه‌یی در اوراسیا" با اشاره به سقوط شهاب‌سنگ در روسیه گفت: در این حادثه هیچ یک از سیستم‌های راداری نتوانستند این حادثه را پیگیری کنند و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند. این حادثه نشانه خوبی برای جهان هستی ماست. بر همین اساس ما باید ایده هم‌گرایی بین‌المللی را از نظر سیاسی و اقتصادی ارتقاء دهیم و بر قدرت نرم تاکید کنیم.

او ادامه داد: ما باید روابط خود را با کشورهای استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی توسعه دهیم. در این میان هم‌گرایی با ایران بسیار مهم است. ایران و روسیه با یکدیگر می‌توانند ایده هم‌گرایی بین‌المللی را مطرح کنند.

لوویچف با اشاره به هم‌گرایی در منطقه اوراسیا افزود: پوتین نیز علاقه‌ی خود را برای هم‌گرایی در این منطقه نشان داده است و اعلام کرده است که باید ایده تشکیل اتحادیه ارواسیا را پیگیری کنیم و این اتحادیه را بر اساس حقایق موجود تاسیس کنیم.

وی با بیان این که روسیه همواره بر دنیای چند قطبی تاکید می‌کند گفت: اوراسیاگرایی به عنوان یک ایده جهانی باید مطرح شود. ما همواره معتقدیم که باید همکاری‌ها و هم‌گرایی‌های خود را با تاکید بر نیروی انسانی در منطقه اوراسیا ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91113018634
  • خبرنگار : 71089