در حالي كه قرار بود پروژه بزرگراه امام (ره) در روزهاي پاياني سال جاري به بهرهبرداري برسد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اعلام بهرهبرداري از اين پروژه تا پايان فروردين سال آينده، گفت: با توجه به افزايش طول مسير اين پروژه تا پشت پادگان جي، زمانبندي پروژه اندكي تغيير كرد.
سيد مازيار حسيني در گفتوگو با خبرنگار «جامعه» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه ادامه پروژه بزرگراه يادگار امام (ره) در ابتدا از خيابان آزادي تا خيابان امام خميني (ره) تعريف شده بود، اظهار كرد: به پيشنهاد اعضاي شوراي شهر تهران، بخش انتهايي مسير اين بزرگراه به پروژه اضافه و مقرر شد كه يادگار امام (ره) در اين مرحله تا پشت پادگان جي ادامه يابد.
وي با اشاره به اينكه اين مساله موجب تغيير در زمانبندي اجراي پروژه شده است، خاطرنشان كرد: برابر برنامهريزي انجام شده، كل اين فاز از پروژه بزرگراه يادگار امام (ره) تا پايان فروردين ماه تكميل شده و به بهرهبرداري خواهد رسيد.
حسيني به پيچيدگيهاي پروژه يادگار امام(ره) اشاره كرد و گفت: علاوه بر پيچيدگيهاي حقوقي رفع معارضان ملكي كه اغلب در پروژههاي عمراني با آن مواجه هستيم، در مسير پروژه يادگار امام (ره) چندين معارض تاسيساتي نظير پست برق و كانال انتقال آب نيز وجود داشت كه برطرف كردن آنها نيز، تا حدي زمانبر بود.
اتصال يادگارامام(ره) به بزرگراه آزادگان در فاز بعدي
معاون فني عمراني شهردار تهران در ادامه با اعلام طراحي فاز بعدي بزرگراه يادگار امام (ره)، به ايسنا گفت: اين بزرگراه در فاز بعدي به ميدان فتح متصل خواهد شد.
وي ادامه داد: بر اساس طراحي صورت گرفته، يادگار امام (ره) در ادامه مسير از ميدان فتح دو شاخه خواهد شد كه يك شاخه به آزادراه تهران ـ ساوه و بزرگراه آزادگان متصل خواهد شد و شاخه ديگر تا ميدان 9 دي (حقشناس) ادامه مييابد.
حسيني با بيان اينكه پادگان جي بر سر راه ادامه بزرگراه يادگار امام (ره) در فاز بعدي قرار دارد، اظهار كرد: علاوه بر اين، مسير طراحي شده در ادامه اين بزرگراه، از كريدور هوايي فرودگاه عبور ميكند كه به اين ترتيب، در اين منطقه محدوديت ارتفاع وجود دارد.
انتهاي پيام