رئيس سازمان مدارس معارف اسلامي: توسعه مدارس صدرا بهترين فرصت براي تحقق آمال فرهنگي نظام است

رئيس سازمان مدارس معارف اسلامي مهمترين ماموريت اين سازمان را تربيت و تامين کادر مورد نياز نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: توسعه اين مدارس يکي از بهترين فرصت‌ها براي تحقق آمال فرهنگي نظام است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدمحمدصادق سيفي در گردهمايي رابطان استاني و مديران دبيرستان‌هاي جديدالتاسيس سازمان مدارس معارف اسلامي که در اداره کل تبليغات اسلامي قم برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به يکي از نهادهاي زير نظر مقام معظم رهبري اعتماد کرد و مجوز ايجاد مدارس علوم و معارف اسلامي را صادر ‌کرد، بنابراين بايد از اين فرصت بهترين استفاده را ببريم.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش بناي تصدي‌گري بيش از حد فعلي را ندارد و اين يکي از دلايلي است که در ايجاد مدارس علوم و معارف اسلامي به ما اعتماد کرده است.

سيفي خطاب به رابطان استاني و مديران دبيرستان‌هاي جديدالتاسيس سازمان مدارس معارف اسلامي گفت: اميدوارم کوچک‌ترين سخت‌گيري ما براي شما ايجاد سوء تفاهم نکند، چراکه ما حامل محموله‌اي هستيم که حساسيت آن بسيار زياد است و آن محموله، تربيت انسان‌هاي مومن و کارآمد براي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه علوم انساني ما علوم انساني دين‌مدار و خدامحور نيست، اظهار داشت: علوم انساني فعلي به گونه‌اي است که تعريف انسان جنبه سبقه الله ندارد.

سيفي گفت: يکي از فرصت‌هاي مهم براي بازخواني علوم انساني در قاموس اسلام، توسعه رشته علوم و معارف اسلامي آن هم براي گروه سني بسيار مهم (حدود 15 سال) است.

رئيس سازمان مدارس معارف اسلامي با بيان اينکه بايد زمينه‌ها و مقدمات لازم براي بازخواني علوم انساني را ايجاد کنيم، اظهار داشت: تحقق شعار اسلامي سازي و بومي کردن علوم انساني خيلي دشوار است و البته يکي از دفاعيات ما براي توسعه رشته علوم و معارف اسلامي همين مسئله ضرورت اسلامي کردن علوم است.

سيفي با اشاره به خروجي موثر مدارس معارف اسلامي که منجر به ورود جوانان مومن و معتقد به حوزه‌هاي علميه و عرصه‌هاي مهم مي‌شود، گفت: يکي از مهياترين فرصت‌ها براي تحقق آمال فرهنگي نظام، توسعه مدارس علوم و معارف اسلامي است.

بر اساس گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم، وي ادامه داد: چون بار مسئوليت ما فاخر است، اگر بخواهيم به واسطه يک سري مسائلي با همديگر تعارف داشته باشيم، درست نيست و بايد به اين نکته اشاره کرد که سازمان مدارس معارف اسلامي بدون نيت جهاد، نمي‌تواند کارش را پيش ببرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8912-10471
  • خبرنگار :