*تصميم نهايي نشست ‌157 اوپک در وين* اوپک ميزان توليد نفت خود را تغيير نداد

همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد، سازمان کشورهاي صادرکننده توليد نفت (اوپک) تصميم گرفت ميزان توليد نفت خود را در ماه‌هاي آينده همچنان ثابت نگه دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وزيران کشورهاي صادرکننده نفت عضو اوپک، در نشست روز گذشته خود (پنج‌شنبه) خود در وين تصميم گرفتند ميزان توليد نفت اوپک را بدون تغيير حفظ کنند.

اين درحالي است که پيش از برگزاري اين نشست نيز کارشناسان صنعت نفت اکثرا پيش‌بيني کرده بودند نبايد در شرايطي که قيمت نفت به بالاي 80 دلار رسيده است، انتظار تغييري در سياست‌هاي توليدي اوپک داشت.

اين درحالي است که اوپک در سراسر سال 2009 نيز هيچ تغييري در ميزان توليد نفت خود نداده بود اما در سال 2008 در چند نشست مجزا، مجموعا 4.2 ميليون بشکه از توليد نفت خود کاسته بود که همين اقدام به احياي قيمت نفت در بازارهاي جهاني کمک شاياني کرد.

قيمت نفت در چند ماه اخير در محدوده 70 تا 80 دلار در نوسان بود که در هفته گذشته، طلاي سياه به قلمرو جديدي بالاي 80 دلار قدم گذاشته بود.

صد و پنجاه و هفتمين نشست اعضاي سازمان اوپك براي تصميم‌گيري درخصوص سياست‌هاي توليد نفت روز گذشته (پنج‌شنبه) در محل دبيرخانه اين سازمان در وين ـ پايتخت اتريش ـ برگزار شد و وزيران نفت كشورهاي عضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) درحالي به ديدار هم رفتند كه بازهم مانند چند نشست اخير مي‌شد نتيجه اين ديدار را پيش‌بيني كرد كه از "تثبيت توليد نفت" حكايت مي‌كرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۳ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8907-15061
  • خبرنگار :