جوابيه‌ي خانه سينما به توضيحات ديروز روابط عمومي معاون سينمايي: خانه سينما بارها تقاضاي تشكيل جلسه پيرامون شوراي پروانه ساخت را داشته

روابط عمومي خانه سينما براي تنوير افکار عمومي پيرامون بحث عدم حضور نمايندگان خانه سينما در جلسات شوراي پروانه‌ي ساخت توضيحاتي ارايه كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روابط عمومي خانه سينما اعلام کرد:«توضيحات روابط عمومي معاونت سينمايي مورخ 23 فروردين ماه در پاسخ به مصاحبه رسانه‌اي مديرعامل خانه سينما (در خصوص عدم دعوت نمايندگان خانه سينما در شوراي صدور پروانه فيلمسازي)، حاوي نکات مقلوب و نيزدور از صداقت اطلاع‌رساني است که در زير نکاتي صرفا براي تنوير افکار عمومي تقديم مي‌شود:

 1-همانگونه که در اطلاعيه روابط عمومي معاونت سينمايي مورخ يک آذر ماه آمده است آقاي برزيده در اعتراض به برخي سياست‌هاي اعلام شده در شوراي پروانه فيلمسازي استعفا داده‌اند. بر همين اساس هيات مديره خانه سينما از معاونت سينمايي مورخ 20 آبان ماه تقاضاي تشکيل جلسه‌اي مشترک با مديرکل نظارت و ارزشيابي را براي بررسي مسايل پيش آمده کرد. سوگمندانه به اين در خواست هيچ پاسخي داده نشد. عليرغم اين بي‌توجهي عامدانه، هيات مديره خانه سينما مورخ 30 آبان ماه طي برگزاري نشستي با کانون کارگردانان نماينده جديدي براي جانشيني نماينده مستعفي خود انتخاب و به اداره کل نظارت و ارزشيابي معرفي کرد.

 سوگمندانه معاونت سينمايي او را نيز طي دو جلسه پيش‌رو دعوت نکرد. پس از آن بود که خانه سينما طي نامه‌اي از آقاي شاهسواري (ديگر نماينده جامعه اصناف) نيز تقاضا کرد که تا تعيين تکليف دعوت از نماينده ديگر خانه سينما در شوراي پروانه ساخت، به نمايندگي از جامعه اصناف در شوراي ياد شده شرکت نکند. گرچه از ابتداي روي کار آمدن مديران جديد سينمايي جسته و گريخته به کرات شنيده شده بود که ترکيب شوراي ياد شده تغيير خواهدکرد و منتظر فرصتي براي اعمال و اعلام آن هستند که البته امري طبيعي و مديريتي است اما کنار نهادن سهم نهادهاي مدني به عنوان نمايندگان مردم آنهم بدون شجاعت و قبول مسئوليت امري نا ممدوح و غير اخلاقي است.

 2-هيات مديره خانه سينما طي ديداري در دفتر معاونت سينمايي(هفته نخست دي ماه سال گذشته) از جناب شمقدري تقاضا کرد تا براي شفاف سازي مناسبات جامعه اصناف سينمايي و حاکميت و بمنظور رعايت سهم اندک جامعه سينمايي در تصميم گيري‌ها از نمايندگان جامعه اصناف براي حضور در شوراي پروانه ساخت دعوت کند. ايشان نيز قول دادند براي پيشگيري از شائبه بي‌احترامي به اعضاي جديد، تا دو ماه ديگر اين دعوت انجام مي‌شود. پس از آن مدير عامل خانه سينما در اواسط بهمن ماه طي نامه‌اي به وي اين قول را يادآور شد. که سوگمندانه اين قول نيز جامه تحقق نپوشيده است.

3-محمد پيامبر که درود خدا و همه موحدان بر او باد مي‌فرمايد:" ايمان در سه چيز است، صداقت گفتار، وفاي به پيمان و اداي امانت". از خداوند متعال مي‌خواهيم که به ما توفيق دهد تا در راستاي سيره و آموزه‌هاي او کوشا و قرين توفيق باشيم.»

 انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8901-09186
  • خبرنگار :