نظرسنجي غيرمنتظره‌ي «شمس‌العماره» بر انتخاب خواستگاران؟! مشاور روانشناسي و اجتماعي سريال: قصدداريم اشتباهات رايج در انتخاب همسر را گوشزد كنيم

سريال «شمس‌العماره» در زيرنويسي غيرمنتظره، با برگزاري مسابقه‌اي، مخاطبان اين سريال را به شناسايي خواستگاري كه سرانجام با ليلا ازدواج مي‌كند، دعوت كرد!

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، مشاور روانشناسي و اجتماعي سريال «شمس‌العماره» درباره‌ي درخواست از بينندگان اين سريال، براي شركت در مسابقه پيش‌بيني انتخاب «ليلا»، اين‌گونه توضيح داد: ما نمي‌خواهيم كسي در اين مسابقه برنده باشد، بلكه تنها مي‌خواهيم شخصيت‌ها را تحليل كنيم.

سهيل رضايي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به اين پرسش كه آيا برگزاري چنين مسابقه‌اي را در يكي از برنامه‌هاي سيما نازل نمي‌داند؟ گفت: كساني كه اين كار را نازل مي‌دانند اتفاقا خودشان كساني هستند كه در اين مسابقه شركت مي‌كنند و اس ام اس مي‌دهند.

وي درباره‌ي دليل برگزاري مسابقه‌اي كه از بينندگان خواسته مي‌شود خواستگاري كه در نهايت توسط ليلا انتخاب مي‌شود را حدس بزنند، گفت: رويكرد ما كاملا روانشناسانه بوده‌است؛ چرا كه ما قصد داريم پس از پخش اين سريال، تك‌تك شخصيت‌ها را براي بينندگان تحليل كرده و اشتباهات رايج در انتخاب همسر را به آنان گوشزد كنيم.

وي ادامه داد: ما نمي‌خواهيم به بينندگان بگوييم ليلا درست انتخاب كرده‌است يا نه؛ بلكه تنها مي‌خواهيم شخصيت‌ها را تحليل كنيم. به همين دليل هيچ‌كدام از خواستگارها به هم شباهتي ندارند؛ بنابراين آن چه اهميت دارد انتخاب نيست، بلكه روش انتخاب است.

مشاور روانشناسي و اجتماعي سريال «شمس‌العماره» خاطرنشان كرد: معادل تمام مرد‌هاي دنيا، زني وجود دارد؛ مهم اين است كه ما فرد مناسب را براي خودمان انتخاب كنيم. ما جاي ذهن مردم نمي‌نشينيم، بلكه تنها انتخاب‌ها را براي آنان مي‌شكافيم.

او ادامه داد: ساختار سنتي، همسر مناسب را تجويز مي‌كند؛ اما اين تحليل درست نيست؛ چرا كه ممكن است فردي تمام مشخصات همسر مناسب را داشته باشد، اما براي فردي ديگر ايده‌آل نباشد.

رضايي هم‌چنين از ساخت سلسله نشست‌هاي روانشناسي با هدف تحليل شخصيت‌هاي سريال «شمس‌العماره» خبر داد كه هر هفته سه تا چهار قسمت از آن، پس از پخش سريال به روي آنتن مي‌رود.

اين روانشناس در پايان گفت: به بحث گذاشتن انتخاب ليلا اين امكان را مي‌دهد كه هم منتقدان براي نقد فرصت داشته باشند و هم معتقدين دفاعيات خود را انجام دهند تا از مجموع اين‌ها نقد سالم بيرون بيايد.

***

هم اينك تصويربرداري سريال «شمس‌العماره» به پايان رسيده‌ و بيش از نيمي از قسمت‌هاي آن به روي آنتن رفته‌است.

اين سريال كه با ورود خواستگار جديد (پنجمين خواستگار) ادامه مي‌يابد، با پخش تيزري از بينندگان تلويزيوني درخواست كرده‌است كه پيش‌بيني خود درباره فردي كه با «ليلا» ازدواج مي‌كند را به شماره پيام كوتاه برنامه ارسال كنند.

براساس اين گزارش، عوامل سازنده سريال «شمس‌العماره» به كارگرداني سامان مقدم و تهيه‌كنندگي رامين عباسي‌زاده، هم چنين پيش از اين در قسمت‌هاي نخست اين سريال با اعلام شماره تلفني از بينندگان اين مجموعه تلويزيوني خواستند كه نظرات خود را درباره‌ي اين مجموعه اعلام كرده و پيشنهاداتشان را ارائه دهند.

خبرنگار ايسنا از لشكري‌پور ، رويكرد شبكه دو از برگزاري اين مسابقه پيام كوتاه را جويا شد كه وي اين مساله را مربوط سازندگان پروژه «شمس‌العماره» دانست.

به گزارش ايسنا، سريال «شمس‌العماره» درباره به هم خوردن مراسم عروسي است که قرار بود در عمارت با شکوهي به نام «شمس العماره» برگزار شود. در اين عمارت خاندان «گشايش» زندگي مي‌کنند و هر يک از خويشاوندان خاندان گشايش در تلاش هستند تا به نوعي اين اتفاق را به نفع خود تغيير دهند.

هانيه توسلي، رويا تيموريان، مسعود رايگان، مهرانه مهين ترابي، فرهاد آييش، مرجانه گلچين، مليکا شريفي‌نيا، امير حسين رستمي، ارژنگ اميرفضلي و ندا مقصودي در اين سريال به ايفاي نقش مي‌پردازند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۸۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8808-02350.143725
  • خبرنگار : 71012