/رسانه اخلاق‌گرا؛ رسانه سالم/ سجادي در گفت‌وگو با ايسنا: دروغگويي و ترويج اتهامات ثابت‌نشده از ويژگي‌هاي رسانه‌هاي اخلاق‌گرا نيست

دبير كل جامعه اسلامي كارمندان گفت: رسانه‌ها به عنوان توليدكنندگان انديشه و شكل‌دهندگان ذهنيت جامعه بايد در مسير امانتداري و اخلاق حرفه‌اي حساس‌تر از بقيه باشند. سيدكمال‌الدين سجادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: يك رسانه‌ اخلاق‌گرا و سالم رسانه‌اي است كه اول امانتدار باشد و دوم در انتقال مطالب از سوي مصاحبه‌شونده هيچ دخل و تصرفي انجام ندهد. وي با تاكيد بر اين كه رسانه‌ها به عنوان توليدكنندگان انديشه و شكل‌دهندگان ذهنيت جامعه بايد در مسير امانتداري و اخلاق حرفه‌اي حساس‌تر از بقيه باشند، اظهار كرد: اين كه رسانه‌اي برداشت‌هاي شخصي خود را بر مطالب فردي كه با او مصاحبه مي‌كند، بيفزايد و همچنين تيترهايي براي يك مصاحبه در نظر بگيرد كه نه با واقعيت اجتماعي و نه با اهداف كلان كشور منطبق است، نشان‌دهنده اخلاق حرفه‌اي نيست. دبير كل جامعه اسلامي كارمندان هم‌چنين شايعه‌پراكني،‌ دروغگويي و ترويج اتهامات ثابت‌نشده به شخصيت‌ها و عدم رعايت حقوق شهروندي و فردي اشخاص در رسانه‌ها را نكوهش كرد. سجادي هم‌چنين با مورد توجه قرار دادن نقش فرهيختگان، پيشكسوتان رسانه و افرادي كه كلامشان در جامعه نفوذ دارد،‌ در راستاي تشويق رسانه‌ها به اخلاق‌گرايي گفت: لازم است مشخصات يك رسانه‌ انساني، اسلامي و اخلاقي در قالب ميزگردها و مصاحبه‌ها بررسي شود. دبير كل جامعه اسلامي كارمندان همچنين خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) را كه امسال با شعار « رسانه اخلاق‌گرا؛ رسانه سالم» در جشنواره مطبوعات حضور يافته است، يك رسانه انصاف‌مدار و امانتدار خواند و خاطرنشان كرد: يكي از اسرار رشد ايسنا و دلايلي كه باعث توجه مردم به آن شده و تعداد مراجعه‌كنندگانش را نسبت به ساير خبرگزاري‌ها بالا برده، اين بوده كه همواره سعي كرده است جانب انصاف را نگه دارد و امانتدار خوبي باشد. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۸۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8807-00664.124553
  • خبرنگار :