رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

تاثیرسوابق تحصیلی در کنکور، به جایگاه ایران در المپیادها لطمه‌ای نزده است

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه ملاک افزایش و افت در المپیادها تعداد مدال‌های کسب شده است، درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کاهش تعداد افراد راه یافته به المپیادها گفت: تکلیف آموزش و پرورش به صورت عمومی، سنجش‌های ملی و بین‌المللی است که صورت می‌گیرد بنابراین ملاک و معیار سنجش درخصوص مصوبات کنکور، ۱۶ میلیون دانش‌آموز و حدود یک میلیون کنکوری هستند لذا این سنجش با المپیادی‌ها رقم نمی‌خورد.

علی محبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق قانون برای تصمیم‌گیری در مورد موضوع کنکور، هرگونه تغییری از یک سال قبل باید اطلاع رسانی شود تا دانش آموزان خود را با تغییرات سازگار کنند و بر اساس آن کارها را جلو ببرند گفت: ملاک و معیار برای مصوبات کنکور ۱۶ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون کنکوری هستند که براساس آن تصمیم‌گیری درباره کنکور لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه المپیادها استعدادهای برجسته و جایگاه ایران را نشان می‌دهد افزود: جایگاه المپیادی‌ها جایگاه آموزش و پرورش نیست، جایگاه آموزش و پرورش به صورت عمومی سنجش‌های ملی و سنجش‌های بین‌المللی است که صورت می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: ملاک افزایش و افت المپیاد مدال‌های کسب شده است، کیفیت مدال‌های رنگین المپیادی‌ها تایید سخن است، حضرت آقا فرمودند جایگاه المپیادی‌ها ارتقاء یابد که این موضوع محقق شده؛ جایگاه ما از حیث تعداد مدال‌ها سوم و در برخی از رشته‌ها، اول است.

محبی با بیان اینکه موضوع سوابق تحصیلی در جایگاه المپیاد و رنکینگ ایران در دنیا ذره‌ای لطمه نزده است و حتی نشان می‌دهد رشد داشته‌ایم گفت: اگر بحث از کاهش تعداد المپیادی‌ها می‌شود، سخن از تعداد افراد ورود پیدا کرده است، چه اشکال دارد به جای ۳۰۰ هزار نفر المپیادی که در نهایت دو مدال کسب می‌کنند، ۳۰ هزار نفر به المپیاد اعزام شوند و به جای ۲ مدال، ۴ مدال کسب کنند و هزینه کمتری هم در پی داشته باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403092417134
  • خبرنگار : 71955

برچسب‌ها