با حضور استاندار گیلان؛

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی آستانه اشرفیه آغاز شد

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی آستانه اشرفیه با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آستانه اشرفیه و سایر مدیران کل برگزار شد.

خسرو آرنگ امروز، ۲۷ مهرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی آستانه اشرفیه که با حضور هادی حق شناس، استاندار گیلان همراه بود، با اشاره به تاکید دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام، اظهار کرد: نیازمند آغاز برخی از پروژه های زیرساختی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات محور لولمان - کوچصفهان به آستانه اشرفیه از نظر روشنایی و گره های هندسی و...، افزود: تقاطع غیرهمسطح ورودی آستانه اشرفیه شریان اصلی است، زیرا از همین محور به استان های مازندران و گلستان و خراسان رضوی تردد می شود و لذا به دنبال تردد روان با حداقل آسیب های جاده ای و کاهش تصادفات و افزایش سرعت تردد همراه با ایمنی هستیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه در شهریورماه گذشته بالغ بر پنج میلیون مسافر وارد گیلان شد و شاهد مشکلاتی در زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی بودیم، گفت: باید پروژه های زیرساختی را اجرایی کنیم.

آرنگ، از نهایی شدن پایش تصویری شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از رشت، اولین شهرستان دارای پایش تصویری هستیم که هم در امنیت و هم در تردد مهم است.

وی پسماند را دغدغه استان گیلان دانست و متذکر شد: با همت شهرداری آستانه اشرفیه، زباله سوز را نهایی کردیم و طی هفته های آینده افتتاح می شود.

فرماندار آستانه اشرفیه بر تحقق همدلی و تعامل و وفاق در بین مدیران تاکید کرد و گفت: گیلان در حوزه منابع انسانی دارای بهترین هاست و لذا باید مدیریت منابع را شکل دهیم.

اسکله بندر کیاشهر ۲۰ سال متروکه است

ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز، این شهرستان را مذهبی و گردشگری دانست و عنوان کرد: در آستانه اشرفیه هم گردشگری مذهبی داریم و هم به واسطه ۳۷ کیلومتر ساحل، از گردشگری ساحلی برخورداریم.

وی با بیان اینکه اسکله بندر کیاشهر ۲۰ سال متروکه است، افزود: با پیگیری اداره کل شیلات استان، سرمایه گذاران را فراخوان کردیم و مقرر شد که این بندر با محوریت گردشگری ساحلی و پرورش ماهی در قفس با چشم انداز ۲۰ هزار تن در سال فعال شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از استاندار خواست در کنار تکمیل پروژه های نیمه تمام، پروژه های زیرساختی را آغاز کند و متذکر شد: یکی از مشکلات شهرستان همین تقاطع غیرهمسطح بود که جزو نقاط پر تصادف و حادثه خیز محسوب می شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: مشکل پیمانکاران در تامین مصالح حل شود.

نجفی با اشاره به گذر محور اردبیل - مازندران از آستانه اشرفیه، ادامه داد: تنها پروژه اجرا نشده در این محور، پل روگذر میدان سید جلال الدین اشرف(ع) است که باید اجرایی شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس خواستار احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابه شد و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون هیچ بیمارستانی را در شهرستان آستانه اشرفیه نساخته و بیمارستان موجود بسیار فرسوده است.

وی محور چهاربانده آستانه اشرفیه به بندرکیاشهر را نیازمند منابع ملی و استانی دانست و یادآور شد: مجوز چهاربانده شدن محور آستانه اشرفیه - لشت نشاء - خمام را نیز گرفتیم.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی این پروژه که به طول ۶۶۵۶ متر و عرض ۱۰ متر به صورت غیرهمسطح طراحی شده است، به کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امروز آغاز می شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072720668
  • خبرنگار : 50040