مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خبر داد

از هر ۷ گلستانی یک نفر نیازمند مناسب‌سازی شهری است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به ۲۲۴ هزار سالمند و ۵۷ هزار معلول در استان گفت:تقریباً از هر هفت گلستانی یک نفر نیازمند مناسب سازی شهری است.

سیدمحسن حسینی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مناسب‌سازی شهرهای گلستان که با حضور مدیر کل و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراها و کارشناسان دفتر فنی استانداری و اداره کل بهزیستی  مشاورین شهرداران در امور معلولین و کارشناسان مناسب‌سازی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها برگزار شد، بر ضرورت مناسب‌سازی خیابان‌ها و اماکن شهری تأکید گرد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف برای مناسب‌سازی شهرها، معلولین، سالمندان و جانبازان هستند، گفت: ۲۲۴ هزار سالمند، ۵۷ هزار معلول که بیش از ۹ هزار نفر آنان نابینا یا کم بینا هستند و بیش از ۱۳ هزار جانباز در استان زندگی می‌کنند که ۱۴ درصد جمعیت استان (از هر ۷ نفر، یک نفر) را شامل می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان افزود: علیرغم این درصد بالا، ولی این عزیزان در سطح جامعه دیده نمی‌شوند، زیرا امکان لازم برای تردد آنان در استان کافی نیست و نمی‌توانند به تنهایی و بدون کمک افراد دیگر در شهر و روستایی که مناسب‌سازی نشده است از خانه خارج شوند، کارهای روزمره خود را در ادارات و بازار پیگیری کنند، مشارکت اجتماعی داشته باشند، در شهر قدم بزنند، و از پارک‌ها، مساجد و مراکز دلخواه خود استفاده نمایند، لذا مجبورند در خانه بمانند.
وی در خصوص اهداف این گردهمایی گفت: هدف اول، مناسب‌سازی ساختمان شهرداری‌ها، هدف دوم، مناسب‌سازی شهری و پیاده روها و هدف سوم، نظارت بر ساختمان‌های عمومی در پروانه ساخت و پایان کار است. ضمن اینکه پیگیری برای منظور شدن اعتبارات مناسب دولتی و نیز سهم مناسب در بودجه شهرداری‌ها باید انجام شود.

حسینی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهرداران، معاونان، مشاوران و کارشناسان مرتبط در شهرداری‌ها و کارشناسان نظام مهندسی ساختمان ضروری است و دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این گردهمایی موضوعات قابل پیگیری برای مشاورین شهرداران توسط احمدرضا عامریان مشاور استاندار در امور معلولین و ابراهیم جمالی نسب کارشناس دفترفنی ارائه شد و همچنین رامبد رضاپور عضو انجمن جسمی و حرکتی استان در خصوص ضوابط مناسب‌سازی و آزاده فرخی کارشناس اداره کل بهزیستی در خصوص اشکالات موجود در ساختمان شهرداری‌ها بر اساس چک لیست، مطالبی ارائه نموده و تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072620032
  • خبرنگار : 50604