امداد رسانی هلال احمر به بیش از ۳۵۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی طی امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه سه هزار و ۷۸۱ نفر توسط نیرو های هلال احمر استان امداد رسانی شده اند.

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی ۶ ماه اول سال جاری امدادگران هلال احمر در ۶۳۷ حادثه به هم استانی ها امداد رسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث مربوط به اتفاقات ترافیکی بوده است، افزود: در حوادث ۶ ماه اول امسال ۵۸۸ نفر مصدوم داشتیم که از این تعداد ۱۸۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: در ماموریت های ۶ ماه اول سال جاری نیرو های هلال احمر در قالب ۶۳۷ تیم عملیاتی خدمت رسانی کرده اند و همینطور طی این مدت ۶۱ نفر فوتی توسط نیرو های این جمعیت به ثبت رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: حدود ۹۰۰ نفر نیروی عملیاتی در جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند که از بین آنها ۱۵۰ نفر نیروی کادر هلال احمر و ۳۵۰ نفر نیروی داوطلب هستند.

وی تصریح کرد: طی ۶ ماهه اول امسال، ۱۵ دستگاه خودروی کمک دار عملیاتی در حوزه امداد و نجات به استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده و ۶ دستگاه دیگر در گمرک در حال آزاد سازی هستند تا به استان تخصیص داده شوند. همینطور طی این مدت بیش از ۲۵۰ نجاتگر تخصصی امداد و نجات به درجات بالاتر و ۴۰۰ نفر امدادگر در کمیته های شهرستانی ارتقاء پیدا کردند.

کاظم فلاحی دوست بیان کرد: تقویت، ساماندهی و تعمیر ناوگان ترابری سنگین و فوق سنگین در سازمان امداد و نجات، برگزاری مسابقات تخصصی گام (گذر از موانع) ویژه بانوان نجاتگر و همینطور برگزاری کارگاه های توان افزایی امداد و نجات تحت عنوان دوشنبه های آموزشی و امدادی در پایگاه های امداد و نجات استان از جمله اقدامات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه اول سال جاری بوده اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072418852
  • خبرنگار :