کوچه‌های بی‌نام و نشان و خانه‌های بی پلاک معضل اصلی اداره پست اردستان

رئیس اداره پست شهرستان اردستان گفت: نبود کد پستی و نداشتن تابلو نام کوچه و خیابان‌ها در سطح شهرستان معضل اصلی نیروهای اداره پست اردستان است.

مهدی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پست یکی از بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی بازمانده از ادوار گذشته در ایران است که قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد و اکنون با پیشرفت و گسترش فناوری‌های دیجیتال رقبای جدیدی را در کنار خود می‌بیند.

وی با بیان اینکه اعتماد و اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانه‌ای محکم برای این شبکه به شمار می‌رود که هیچ سازمان و یا دستگاهی تاکنون از آن برخوردار نبوده است، افزود: در این شهرستان در حال حاضر یک دفتر مرکز در شهر اردستان، دو دفتر در شهرهای زواره و مهاباد، دو دفتر پیشخوان و شش نمایندگی توزیع روستایی در روستاهای موغار و نیسیان، امیران، امیدیه و تلک آباد فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره پست شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود ۱۱۲ هزار مرسوله وارد شهرستان اردستان شده و نیروهای اداره پست برای توزیع به ۱۰۸ هزار مکان تردد داشتند، گفت: از مجموع مرسوله‌هایی که وارد شهرستان شده است ۶۱ هزار مرسوله در شهر اردستان، حدود ۱۸ هزار در روستاهای شهرستان و مابقی آنها در شهرهای زواره و مهاباد توزیع شده است.

۷۰ درصد از مرسولات پستی اردستان به خرید اینترنتی مربوط می‌شود

جعفری تصریح کرد: مرسولاتی که وارد شهرستان اردستان شده است نسبت به مدت سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که حاصله از رونق فروشگاه‌های اینترنتی بوده است زیرا بیش از ۷۰ موضوع مرسولات پستی که وارد شهرستان شده خریدهای اینترنتی است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های خدمات پست حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بستگی به حجم و وزن ابعاد افزایش داشته است، گفت: یک مرسوله‌ای که وارد شهرستان اردستان می‌شود برای توزیع نقاط شهری همان روز به مقصد می‌رسد ولی به دلیل گستردگی جغرافیایی و فاصله مناطق روستای نهایتاً یک روز زمان می‌برد.

رئیس اداره پست اردستان نبود کد پستی و نداشتن تابلو نام کوچه و خیابان‌ها در سطح شهرستان را معضل نیروهای این اداره عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهرک‌های جدید که طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در سطح شهرستان جانمایی شده فاقد نام و نشانی هستند و همکاران ما برای توزیع مرسوله‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. از مدیران شهری و دهیاران درخواست داریم نسبت به پلاک بندی و نصب کد پستی خیابان و کوچه‌های شهر و روستای خود اقدام کنند.

جعفری اتلاف وقت و سوخت و کندی روال کار را از مشکلات نبود پلاک پستی برای توزیع‌کنندگان مرسوله‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: هرچند در شرایط کنونی مأموران پست بر اساس آدرس یابی سنتی، پرس و جو از اهالی محل و نشانه‌ها گذاری‌های خودشان، عمل می‌کنند، اما نبود کدپستی و نداشتن تابلو کوچه‌ها در زمان حادثه‌ای برای آتش‌نشانان و حتی اورژانس نیز مشکلاتی را به وجود می‌آورد که شاید جبران‌ناپذیر باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072115861
  • خبرنگار : 50121