استاندار خبرداد

افزایش تولید ناخالص ملی در سه‌ سال گذشته در زنجان

استاندار زنجان گفت: در سه سال گذشته نرخ تورم از ۴۵.۹ به ۳۰.۵ رسیده است، در نتیجه افزایش تولید ناخالص استان را در پی داشته است.

محسن افشارچی امروز (پنجشنبه ۱۹ مهر ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: مبنای کار در سه سال گذشته این بوده که دقیق عمل کنیم و از ساختار پروژه‌محوری به سمت برنامه‌محوری گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵.۷ همت صدور پروانه در سال ۱۴۰۱ وجود داشته است، عنوان کرد: این مقدار تبدیل به ۱۶ همت شده است.

استاندار زنجان در مورد عملکرد سه ساله استانداری زنجان، عنوان کرد: در این سه سال نرخ بیکاری از ۷.۵ به ۶.۹، نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۵.۵ به ۵۰.۷ و نسبت اشتغال از ۴۲.۱ به ۴۷.۲ رسیده است‌.

افشارچی با اشاره به اینکه طی مهرماه ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۳ تعداد ۲۹ همت وام اعطا شده‌ است‌، بیان کرد: نرخ درآمد و هزینه استان بالاتر رفته و سفره مردم بزرگ‌تر شده است.

او با اشاره به اینکه  تعداد معادن قابل بهره‌برداری استان از ۱۰۱ معدن به ۱۹۵ معدن رسیده است، گفت: رشد در بخش پتروشیمی نیز قابل توجه بوده و از ۲۵ درصد به ۵۶ درصد رسیده است.

استاندار زنجان در مورد پرداخت هزینه گندم کشاورزان، بیان کرد: از حدود ۸.۷ همت گندم فروخته شده و ۴.۱ همت پرداخت شده است‌.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: برداشت گندم در زنجان به علت قرارگیری در منطقه سردسیر، دیرتر انجام شده و به همین علت پرداخت دیرتر از سایر مناطق است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071915036
  • خبرنگار : 50295