امام جمعه دزفول:

خون سید حسن نصرالله باید منجر به تشکیل امت واحد اسلامی شود

امام جمعه دزفول گفت: شهیدان سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه الگوی ما در دفاع مقدس را در کشور خودشان اجرا کردند و اکنون شاهد این هستیم که حماس و حزب الله به عنوان محورهای مقاومت جهاد می‌کنند.

حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور در مراسمی که امروز (یکشنبه ۸ مهر) به مناسبت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شهید با دادن جانش مرحله‌ جدیدی از توانمندی را آغاز می‌کند. برای این است که وقتی شخصی شهید می‌شود به خانواده‌اش باید تسلیت و تبریک گفت. 

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: پس از شهادت، دو اتفاق برای شهید رخ می‌دهد، یکی اینکه جاودان می‌شود و می‌تواند موهبتی فرای قدرت قبلی خود در جامعه و جهان هستی داشته باشد. دوم اینکه به خدا و ذات اقدس پروردگار متصل می‌شود. در این شرایط خداوند متعهد شده که آرمان‌های او در جامعه محقق شود.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: امروز دشمن تصور می‌کند می‌تواند با کشتن رهبران مقاومت بازوی مقاومت را برچیند، اما همان طور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند، فلسطین و مردم فلسطین در مقابل اسرائیل پیروز می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور با اشاره به جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت: چیزی که هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد این بود که سلاح و تجهیزات تعیین کننده نیست، بلکه این اراده و ایمان ملت‌ها به خدا است که سرنوشت آنان را تعیین می‌کند.

وی افزود: دو ابرقدرت بزرگ دنیا و ایادی آن‌ها در زمان جنگ، به صدام تجهیزات و سلاح می‌دادند و وعده داده بودند که صدام می‌تواند در عرض یک هفته به کشورمان وارد شده و پیروز جنگ شود اما در نهایت در این مبارزه خدا پیروز شد و جوانان ما نشان دادند که اراده و ایمان تعیین کننده است نه سلاح. در وصیت‌نامه این جوانان هم آمده است که با هدف اسلام به میدان رفتند، هر چند که امنیت و وطن هم دستاورد این حرکت بود ولی هدف دفاع از اسلام بود و خدا به این حرکت برکت داد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، امام جمعه دزفول بیان کرد: سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه الگوی ما در دفاع مقدس را در کشور خودشان اجرا کردند و اکنون شاهد این هستیم که حماس و حزب الله به عنوان محورهای مقاومت جهاد می‌کنند.

بهرام پور با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دشمن آنقدر مستاصل شده که برای حفظ خود دست به انواع جنایت‌ها می‌زند، اما این سنت خدا است که هر چه ظالم بیشتر ظلم کند، مرگش نزدیک‌تر خواهد بود. نتیجه کشتن فرماندهان مقاومت و جنایت‌های لبنان نیز منزوی شدن آمریکا و اسرائیل و پشت کردن کشورهای جهان به این دو کشور است. همان طور که در سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل هم شاهد آن بودیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید داشتند امت واحد اسلامی تشکیل شود و ملت‌ها برای منزوی کردن اسرائیل به صحنه بیایند. خون سید حسن نصرالله هم باید این نتیجه را برای امت‌های اسلامی به همراه داشته باشد.

امام جمعه دزفول گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود اشاره کردند که ما وارد درگیری با اسرائیل نمی‌شویم و این مبارزه را به مردم فلسطین می‌سپاریم. ماموریت ایران نیز یک ماموریت بزرگتر و حذف همه ستمگران است اما چیزی که دشمن می‌خواهد این است که یا کشور درگیر جنگ شود یا با ایجاد درگیری داخلی آن را ضعیف کند.

بهرام پور بیان کرد: اسرائیل می‌خواهد ما به آنها موشک بزنیم و این را بهانه‌ای برای حمله به ایران کند، اما همان طور که مقام معظم رهبری گفتند ما یک بار اسرائیل را زدیم تا توانمندی خود را به آن‌ها ثابت کنیم و استراتژی ما اکنون چیز دیگری است. همان یک بار حمله ما هم به اسرائیل باعث شد آمریکا و پشتیبانانش عقب نشینی کنند. انشاالله روزی می‌رسد که جوانان ما در کنار امام زمان (عج) انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070806641
  • خبرنگار :