استاندار سیستان و بلوچستان:

جنایات رژیم صهیونیستی با سکوت جوامع بین المللی همراه است

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت بمباران وحشیانه جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی،گفت: جنایات رژیم صهیونیستی با سکوت جوامع بین المللی همراه است.

محمد کرمی امروز، یکشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و نام شهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: امروز جهان شاهد جنایات رژیم منحوس صهیونیستی است که با سلاح‌های نامتعارف در غزه و لبنان با بمباران کودکان و زنان بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با حضور نتانیاهو در جوامع بین‌المللی شاهد همراهی کشورهای مستکبر با این جنایتکار خبیث هستیم البته تنها جبهه‌ای که در مقابل این جنایت‌ها تاکنون ایستادگی کرده، جبهه مقاومت است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر دانش آموزان توسط معلمان درست راهبری شود، جامعه درست راهبری و عملکرد صحیح در آموزش و پرورش سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی بیان کرد: کار و تلاش با روحیه و تفکر معنوی مدافعان دفاع مقدس عامل موفقیت است.

کرمی با بیان اینکه فعالیت خیرین فعال در عرصه ساخت مدارس باید توسط آموزش و پرورش راهبری و استفاده درست از ظرفیت خیرین و هدایت آن‌ها با طراحی و برنامه‌ریزی صحیح انجام شود، تصریح کرد: توانمندسازی معلمان باید توسط آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توانمندسازی دانش آموزان گفت: بهره‌گیری از مجموعه‌های کشوری و اساتید برجسته برای دوره‌های توانمندسازی معلمان انجام شود. همچنین بعد از انجام توانمندسازی‌ نیروها افراد آموزش دیده به تکثیر این دانش‌ها بپردازند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در امر تعلیم و تربیت گفت: با توجه به نیاز معلمان باید دوره‌های توانمندسازی در راستای بهبود عملکرد آموزش و پرورش مورد توجه مسوولان قرار گیرد باید در نظر داشته باشیم که مسوولان آموزش و پرورش یک مسوولیت خطیر بر عهده دارند زیرا با ذهن کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند.

وی با اشاره‌ به اینکه مردم یک مجموعه‌ای عظیم هستند، گفت: بهره‌گیری از توان مردمی در راستای اهداف آموزش و پرورش می‌تواند سبب موفقیت این اهداف شود همچنین بهره‌مندی از توان دانش آموزان در دهیاری‌ها، شوراها و شهرداری‌ها می‌تواند سبب رشد، پیشرفت،توسعه شهرها و روستاها شود.

به گفته کرمی وظایف دستگاه‌های اقتصادی و اجرایی مشخص است و در جلسات بر ارتباط و همکاری همه دستگاه‌ها تاکید و چشم انداز بلند مدت در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان و زمین‌هایی قابل کشت و نوع کشت بررسی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا گفت: برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت عظیم بسیار حائز اهمیت است در واقع باید نگاه همه جانبه به موضوعات بویژه موضوعات اقتصادی وجود داشته باشد و رشته‌های تحصیلی مرتبط با این زمینه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه تجارت ۲۰۰ نفر در سال گذشته آموزش دیده اند ولی آموزش به تنهایی کفایت نمی‌کند همچنین توجه به رشته‌های مورد نیاز در استان در دانشگاه‌ها و مدارس سبب کاهش چشمگیر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070806531
  • خبرنگار :