از انهدام باند سارقان مسلح سیم برق تا پایان گروگانگیری با مداخله پلیس مازندران

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند سارقان مسلح سیم برق با ۲۰۰ فقره سرقت خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح استان از سوی تعدادی سارق مسلح، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۶ سارق حرفه‌ای سیم برق را با تجهیزات و ابزار سرقت و تعدادی سلاح سرد و گرم در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و ۲۰۰ فقره سرقت سیم برق در مناطق غرب استان اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار مفخمی با اشاره به اینکه در این عملیات پلیسی دو مالخر هم دستگیر شدند، گفت: میزان خسارت این سارقان به تاسیسات برق و زیرساخت‌ها از سوی کارشناسان امر تا این لحظه ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که با انهدام این باند گام موثری در برقراری نظم و امنیت منطقه غرب استان برداشته شد.  

آزادسازی ۹۵۰ میلیاردی زمین‌های ملی و کشاورزی درمحمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اجرای حکم خلع‌ید ۴۷۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی و کشاورزی و قلع و قمع یک ویلای نیمه کاره به ارزش ۹۵۰میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمودحسین زاده در این باره گفت: در راستای مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز و مبارزه با هرگونه زمین خواری، تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی و اداره منابع طبیعی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه با انجام هماهنگی قضایی و همکاری اداره منابع طبیعی ۴۷۰۰۰مترمربع از اراضی ملی که به صورت غیر مجاز توسط افراد فرصت طلب تصرف شده بود را پس از شناسایی آزاد و  یک ویلای نیمه کاره غیر مجاز را تخریب کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های آزاد شده و ویلاهای قلع و قمع شده را ۹۵۰میلیارد ریال اعلام کردند، افزود: هموطنان با مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز علاوه بر اطلاع رسانی به ادارات مربوطه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند

پایان گروگانگیری با مداخله پلیس شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از پایان یک فقره گروگانگیری و رهایی گروگان ها با مداخله ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ احمد امینی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره گروگانگیری توسط یک مرد با اسلحه سرد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه پی بردند که گروگانگیر با تهدید سلاح سرد، زن مطلقه و ۲ فرزند خود را به گروگان گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران انتظامی با مداخله به موقع و استفاده از تکنیک‌های مشاوره‌ای پلیس، گروگان‌ها را آزاد و فرد گروگانگیر را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی با اشاره به اینکه ماموران متهم را با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند، گفت: اختلافات خانوادگی، انگیزه فرد گروگانگیر در این حادثه اعلام شده است.

کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستن گلوگاه از کشف ۴ تن و۲۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق پس از دستگیری یک قاچاقچی چوب خبر داد.

سرهنگ محمود کلوانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی گلوگاه با همکاری اداره منابع طبیعی  در حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر ۴ تن و۲۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق و فاقد هرگونه برگه حمل و تردد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی گلوگاه تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ کلوانی با اعلام اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و حفاظت از آن وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و قاچاق چوب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و چنانچه مردم از فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مطلع شدند مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070302479
  • خبرنگار :