معاون شرکت آب منطقه‌ای خبر داد

هدف‌گذاری برای انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از هدف‌گذاری برای انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تا پایان سال خبر داد و گفت: تحقق این هدف‌گذاری نیازمند تامین اعتبار و همراهی سایر بخش‌هاست.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اقداماتی که امسال در حوزه احیا و تعادل‌بخشی‌ دشت‌های استان انجام شده است، بیان کرد: در نیمه اول سال حدود ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد که بیش از دو میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب به‌دنبال داشت.

وی ادامه داد: روند برخورد با چاه‌های غیرمجاز در پاییز سرعت خواهد گرفت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تعداد چاه‌های غیرمجازی را که در استان کرمانشاه شناسایی شده است، حدود ۴۸۰۰ حلقه اعلام کرد که عمدتاً مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و صحنه هستند.

وی چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز را از مهمترین عواملی دانست که به منابع آبی زیرزمینی صدمه جدی وارد می‌کند و از همین رو، ساماندهی آنها در دستور کار است.

به گفته او، برخورد با این چاه‌ها و انسداد آنها در دستور کار است و انسداد چاه‌هایی که در مجاورت منابع تامین آب شرب هستند یا در محدوده‌های مطالعاتی که شرایط مساعدی ندارد واقع شده‌اند، در اولویت است.

وی همچنین از انجام بیش از ۵۰۰۰ بازدید از منابع و مجاری آبی در ۲۳ محدوده‌ مطالعاتی استان خبر داد و افزود: نیمه اول امسال بیش از ۳۶۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی سراسر استان نصب شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201315
  • خبرنگار : 50181