مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان، معلمان و خانواده سه ضلع اصلی مدرسه هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه مدرسه سه ضلع قوی و تاثیرگذار دارد، دانش‌آموزان،‌ معلمان و خانواده سه ضلع اصلی آن هستند، گفت: امسال با شعار «برای ایران، برای مدرسه» دنیای آینده را از مدرسه آغاز می‌کنیم و اگر آینده درخشان می‌خواهیم باید به مدرسه برگردیم.

زهرا مظفر امروز یک مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در مدرسه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بنده توفیق داشتم به نمایندگی از مقام عالی وزارت از دو ماه اخیر در کنار استان خراسان رضوی باشیم تا اگر مشکلی بود به شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش منعکس و رفع مشکل کنم. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: همان‌طور که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهرماه یادآوری شور و شعف دانش و بینش است. حضرت امام در بازگشایی مدارس پس از انقلاب گفتند، «فرزندان شمایید که باید کوشش کنید تا نهال آزادی را آبیاری کنید و فردای شما دشوار است. اگر مجهز به تقوی و شعور انقلابی شدید، پیروزی حتمی است و اگر کوتاهی کنید مسئولیت آن بر عهده خود شماست».

مظفر بیان کرد: با تاثیر از این پیام امام و هفته دفاع مقدس معلمان و دانش‌آموزان برای حفظ آزادی و استقلال کشور هم با دشمنان در جبهه فیزیکی و در سنگرها به علم‌آموزی پرداختند و هم در رودررویی با دشمن مقاومت کردند و بیش از ۴۰ هزار از  فرهنگیان شهید شدند، اما این نوید پیروزی همان شعور انقلابی اسلامی بود.

وی افزود: امسال با شعار «برای ایران، برای مدرسه» دنیای آینده را از مدرسه آغاز می‌کنیم و اگر آینده درخشان می‌خواهیم باید به مدرسه برگردیم. مدرسه سه ضلع قوی و تاثیرگذار دارد؛ اول تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول و آموزش است و علمی که توام با تزکیه باشد تا رسیدن به مراتبی از حیات طیبه رخ دهد. آموزش قانون‌مداری، نظم و آشنایی با قوانین برای دانش‌آموزان باید صورت گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش‌آموزان باید از حق آموختن کرامت و عواطف معلم و مدیر به طور یکسان برخوردار باشند، لذا همه عوامل مدرسه باید نسبت به دانش‌آموزان رفتار یکسان داشته باشند و با نگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تفاوتی قائل نشوند.

 مظفر خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان باید از بدو ورود تا پایان تحصیلات از امنیت روحی، جسمی و روانی برخوردار باشند و در کنار آموزش رسمی و با دستیابی به دانایی و پژوهش، مرز جدید علم و دانش شکوفا و با پیوند علم و ایمان قله پیروزی فتح و با گام مصمم ایران را سرفراز کند.

وی افزود: معلمان که به گفته رهبر «معماران کشورند» در اقصی نقاط با تواضع مشغول کار و تربیت برای ساختن فردای کشور هستند؛ یعنی  انسان آگاه، اهل منطق با ایمان، با اراده و پایبند به اخلاق اسلامی و تعهدات ملی تربیت کنند و ضلع سوم خانواده که به عنوان تربیت‌کننده اصلی در کنار مدرسه هستند با مشارکت در امور مدرسه، در تبیین مفاخر علمی و تاریخی فرزندان را آشنا کنند.

پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید

 مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در این مراسم  پیام مقام عالی وزارت آموزش و پرورش را نیز قرائت کرد. در متن پیام علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش آمده است: «به نام خداوندی که قلم را آفرید و انسان را به آموختن تعلیم داد؛ در طلیعه مهر شورانگیز و تقارن آن با سالروز ولادت پیام‌آور نور و رحمت، حضرت ختمی مرتبت (ص) و سلاله پاکش، حضرت امام جعفر صادق (ع) و هم زمانی آن با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس؛ یاد و خاطره رشادت‌ها دلاوری‌ها و فداکاری‌های بزرگ مردان و بزرگ زنان حماسه ساز این مرز و بوم به ویژه بیش از ۴۰ هزار معلم و دانش‌آموز شهید را گرامی داشته و بر روح ملکوتی معمار بزرگ انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) درود می‌فرستیم. سلامتی و طول عمر با عزت و با برکت برای مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و توفیق روز افزون برای دولت چهاردهم را از خداوند منان مسالت داریم.

فرزندان عزیزم! امروز در شرایطی بهار تعلیم و تربیت را در ایران عزیز آغاز می‌کنیم که کودکان مظلوم فلسطین و دانش آموزان معصوم غزه، در مقابل چشم جهانیان غریبانه، زیر بمب‌ها و حملات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از بدیهی‌ترین حقوق خود محروم می‌شوند؛ مجامع بین‌المللی سکوت اختیار کرده‌اند و جهان اسلام برای تحقق صلح جهانی، چشم امید به اندیشه پویا و همت والای شما دوخته است.

امروز که شما عزیزانم، این آینده سازان میهن اسلامی، از پشت نیمکت‌های کلاس، سفر دانایی‌تان را آغاز می‌کنید عهد می‌بندیم که با شعار «برای ایران، برای مدرسه» در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت، از هیچ کوششی دریغ نورزیم؛ چرا که عمیقاً باور داریم «مدرسه» کانون اصلی تربیت و مدیران و معلمان راهبران اصلی توسعه و پیشرفت کشورند.

به همین منظور «اعتلای جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان»؛ «ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت مدارس دولتی»؛ «الزام به مهارت افزایی در کنار دانش اندوزی»؛ «کشف شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعدادهای تحصیلی، به ویژه در مناطق محروم» را در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار داده و همه مساعی خود را برای ایجاد فرصت‌های یادگیری متنوّع، با کیفیت و عادلانه که حق مسلم همه کودکان این سرزمین است، به کار خواهیم بست.

در این رویداد ملی و آئین آغاز سال تحصیلی، از شما فرهیختگان دلسوز و دغدغه مند، تقاضا داریم با تقویت و پرورش حس خودباوری و حس وطن دوستی در میان دانش آموزان و ایجاد شور و شوق آموختن، نسل امروز را برای نقش آفرینی مؤثر در ساختن ایرانی آباد و سربلند رهنمون سازید.

برای دستیابی به قله‌های پیشرفت و توسعه، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و بدانید که دستاوردهای فردای ایران عزیز، حاصل تلاش امروز شماست.

از شما انتظار داریم، همان گونه که «مدرسه» را خانه دوم فرزندان خود می‌دانید، «خانه» را مدرسه دوم آنان بدانید و در مسیر دانایی و توانایی، یار و یاور معلمان عزیز باشید.

در پایان از پیشگاه خداوند منّان، برای تمامی مدیران و معلمان عزیز که راهبران اصلی تعلیم و تربیت و عهده دار رسالت خطیر انبیا شده‌اند توفیق روزافزون و برای دانش آموزان عزیز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، سلامتی موفقیت و سربلندی مسألت می‌کنم».

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100486
  • خبرنگار : 50663