شهناز آقاخانی در گفتوگو با ایسنا، درباره فعالیت خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی، با بیان اینکه مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی پیشگیری است، اظهار کرد: امروزه افراد برای بهتر زیستن و غلبه بر مشکلات خود نیازمند آگاهی هستند و این امر از طریق مشاوره با افراد متخصص محقق میشود. مشاوره بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی است.
وی افزود: ادارهکل بهزیستی استان زنجان نیز در راستای اهداف پیشگیرانه و ارتقائ سلامت روان آحاد جامعه در سطح استان در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاورهای و روان شناختی و بهرهمندی مناسب از ظرفیتهای تخصصی موجود در سطح استان اقدام به گسترش و حمایت از مراکز مشاورهای کرده است.
این مسئول با بیان اینکه هر مشاور به صورت جداگانه اقداماتی همچون مشاوره، راهنمایی و ارجاع را انجام میدهد، تصریح کرد: مشاوران مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در راستای مشاوره، پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی و ارتقاء سلامت روان تماس گیرندگان، به صورت تلفنی به ارائه خدمات مشاوره میپردازند.
آقاخانی ادامه داد: خدمات خط مشاوره ۱۴۸۰ رایگان بوده و همه مردم از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ میتوانند از خدمات مشاورهای این خط در زمینه فردی و خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و پیشگیری از اختلالات روانی و اجتماعی تماس بگیرند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: ناشناخته ماندن مشاور و تماسگیرنده، دسترسی سریع به مشاور از هر نقطه استان، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف و احساسات، سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و افراد دارای معلولیت و افراد کمرو و ... بخشی از مزایای مشاوره ۱۴۸۰ است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۵۵۲ نفر با خط ۱۴۸۰ تماس گرفته و از خدمات آن استفاده کردند که در ۸ ماهه سالجاری نیز ۱۲ هزار و ۷۷۹ تماس موفق داشتهایم و بیشتر تماسها در زمینه مشکلات فردی و بین فردی (مشکلات میان همسران، والد و کودک) بوده است.
انتهای پیام