شکست سابریست‌ها مقابل چین/ شمشیربازی ایران به برنز بسنده کرد

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با شکست مقابل چین به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو صعود نکرد.

به گزارش ایسنا، در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت تیمی شمشیربازی سابر مردان برگزار شد و تیم ایران به فینال صعود نکرد. 

تیم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر چین رقابت حساسی را در پیش داشت و در نهایت با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ شکست خورد. 

 در بازی مقابل چین، برای تیم ایران ملی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر به رقابت پرداختند.

فرزاد باهر عملکرد خوبی نداشت و امین قربانی سرمربی تیم ملی، محمد فتوحی را جایگزینش کرد. 

محمد رهبری با نمایش خوب خود ایران را در حالی که ۱۸ بر ۲۵ عقب بود، با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به بازی برگرداند. 

قربانی در بازی هفتم، مجددا باهر را جایگزین فتوحی کرد اما او هم نمایش ضعیفی داشت و بازی را ۳۵ بر ۳۰ به نفع چین کرد و در نهایت تیم ایران ۴۵ بر ۴۱ شکست خورد.

ایران پیش از این هنگ کنگ را با نتیجه ۴۵ بر ۳۹  شکست داده بود.

نتایج دیدار مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

ایران ۴۱  - چین ۴۵

علی پاکدامن: ۱۳ امتیاز گرفت و ۱۴ امتیاز از دست داد. 

محمد رهبری: ۲۲ امتیاز گرفت و ۱۲ امتیاز از دست داد. 

فرزاد باهر: ۲ امتیاز گرفت و ۱۴ امتیاز از دست داد. 

محمد فتوحی:  ۴ امتیاز گرفت و ۵ امتیاز از دست داد.  

به این ترتیب پرونده شمشیربازی ایران در این دوره از بازی‌ها با دو برنز ( برنز انفرادی محمد رهبری  و برنز تیمی) به پایان رسید. شمشیربازی سابر ایران در دوره گذشته، یک برنز انفرادی و یک نقره تیمی گرفته بود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی: باهر بازی را بد عقب انداخت

به گزارش ایسنا، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی پس از دیدار تیم ملی سابر با چین عنوان کرد: بازی سختی بود. من انتظار داشتم از ابتدا با امتیازات بالاتری شروع کنیم و راحت و آسوده خاطر جلو برویم. آقای باهر ارسباران بازی را بد عقب انداخت و جبرانش کمی سخت بود. تا بخواهیم جبران کنیم بازی را واگذار کردیم. فکر می‌کردم بازی ساده ای باشد و بتوانیم از سدشان بگذریم اما هم رنکینگ بهتری دارند و هم میزبان هستند و به نظر من بهتر از ما ظاهر شدند. 

وی در خصوص اینکه در دوره قبل مدال نقره کسب شده و این دوره مدال برنز، افزود: طبیعتا برای بهترین نتیجه آمده بودیم و این مدال راضی کننده نبود. من فکر می کردم بازی خیلی خوبی با کره خواهیم داشت و حتی شانس شکست کره را هم داریم اما دست تقدیر این بود که متوقف شویم.

او در خصوص اینکه آیا قصد رقم زدن اتفاقات نو و تازه در شمشیربازی را دارد یا خیر افزود: این تیم به دنبال سهمیه المپیک است و ما جوانان را اضافه کردیم و تیم دوم را هم تشکیل دادیم. الان دو سه اعزام برای جوانان به مسابقات کشورهای اطراف در نظر گرفته‌ایم. الان نمی‌توانیم به ترکیب برنده دست بزنیم اما فکر می‌کنم بچه ها تا المپیک باید مبارزه کنند.

فتوحی: روز خوب ما نبود

محمد فتوحی، ملی پوش سابر نیز پس از مسابقه با چین و شکست در نیمه نهایی بازی های آسیایی عنوان کرد: قرعه سختی داشتیم. هنگ کنگ از تیم های خوب این دوره از مسابقات بود و بازی با این تیم هم سنگین بود. انتظارمان این بود که بتوانیم چین را شکست دهیم. میزبان بودند و روز خوب ما هم نبود. حیف شد. هم خودمان مدال نقره را می‌خواستیم و هم تیممان استحقاقش را داشت اما شرمنده شدیم. 

وی در مورد داوری افزود: اعتراضاتی داشتیم و داوری جاهای حساس بازی تاثیرگذار بود اما چین میزبان است و توقع بیشتری هم نمی‌رود. ماهم می‌توانستیم بهتر بازی کنیم و اگر روز خوبمان بود شاید نتایج بهتری رقم می زدیم. 

فتوحی در مورد برنامه تیم برای کسب سهمیه المپیک گفت: بلافاصله بعد از این مسابقات باید برای مسابقات سهمیه المپیک به الجزایر برویم. رقبایمان همین چین  ژاپن و... هستند. امتیازاتمان خوب است اما آسیا تیم های قوی دارد و امیدوارم در الجزایر بتوانیم این ناکامی را جبران کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402070603725
  • خبرنگار : 71613