معاون عملیات مجمع ملی فعالان جمعیت:

آسیب های تک فرزندی تبیین شود

معاون عملیات مجمع ملی فعالان جمعیت، با بیان اینکه آسی‌ های کم فرزندی باید برای خانواده‌ها تبیین شود، گفت: ۲۹ آسیب مستقیم به خود فرزند و ۲۴ آسیب به والدین برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلم مهدی زاده، امروز، دوشنبه، ششم شهریور در نشست تخصصی کارگروه مجمع ملی فعالان مردمی جمعیت در گیلان، بحث جمعیت را چند بعدی دانست؛ نه صرفا اقتصادی یا پزشکی و اظهار کرد: متاسفانه با بحران جمعیت مواجه هستیم و در آستانه چاله جمعیتی قرار داریم؛ کشور هایی که وارد سیاه چاله جمعیتی می‌شوند، بعد از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال امکان جبران را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، افزود: انقلاب اسلامی ما با حضور و نقش آفرینی مردم پیروز شد و دفاع مقدس ما نیز مردمی بود؛ در واقع مردم در همه صحنه های انقلاب پای کار آمدند و در موضوع جمعیت نیز باید مردم پای کار بیایند.

معاون عملیات مجمع ملی فعالان جمعیت، نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی و... را جلوه‌هایی از همراهی مردم با نظام دانست و تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب، نهادها و مجموعه‌های مردمی را تاسیس کرد تا ارتباط مردم و نظام حفظ شود. رهبر انقلاب نیز در دهه اخیر بر مردم پایه شدن امور کشور تاکید فرمودند.

حجت الاسلام مهدی زاده با تاکید بر لزوم شکل‌گیری جریان های حلقه‌های میانی در همه شهرها و روستاها، اضافه کرد: جریان‌های حلقه‌های میانی در بحران ها اقدام به مدیریت مردم می‌کنند و لذا امروز نظام ما نیازمند حلقه‌های میانی مدیر و فعال و کنشگر به ویژه در حوزه جمعیت است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باید مشکلات زیادی را از پیش رو برداریم، تصریح کرد: جریان حلقه میانی می‌تواند مشکلات را حل کند، اما اکنون جای خالی جریان حلقه میانی را احساس می‌کنیم؛ در این راستا مجمع ملی فعالان جمعیت، شبکه سازی مردمی را در دستور کار دارد.

معاون عملیات مجمع ملی فعالان جمعیت، اتصال شبکه‌های مردمی با یکدیگر را موجب شکل گیری جبهه فرهنگی دانست و اضافه کرد: با شبکه سازی مردمی می‌توانیم ابر بحران جمعیت را حل کنیم.

وی از شناسایی ۱۲۸۰ موضوع با محوریت علوم انسانی در نظام مسائل بحران جمعیت خبر داد و عنوان کرد: پنجره جمعیتی پنج سال آینده بسته می شود و لذا باید به اولویت بندی نظام مسائل بپردازیم.

حجت الاسلام مهدی زاده کم هزینه بودن، زود بازده بودن و وقت گیر نبودن را سه ویژگی مهم در اولویت بندی نظام مسائل بحران جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: اولین اولویت انصراف از سقط جنین است که هم از نظر دینی و هم از نظر انسانی پسندیده نیست؛ متاسفانه سالانه با ۳۵۰ هزار سقط مواجه هستیم که نیازمند مداخله پزشکی و روانشناسی است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های کم فرزندی باید برای خانواده‌ها تبیین شود، گفت: ۲۹ آسیب مستقیم به خود فرزند و ۲۴ آسیب به والدین برمی‌گردد؛ یکی از آسیب‌ها برای خانواده آشیانه خالی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060604294
  • خبرنگار : 50040