مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:

۳۰۰ نفر از دانش آموزان اردبیلی به زیارت مشهد مقدس اعزام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در حاشیه مراسم بدرقه کاروان زیارت اولی ها گفت: ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوره اول در فعالیت های تابستانی به زیارت مشهد مقدس اعزام شدند.

کلام اله صفری ۱۲ تیر در مراسم بدرقه کاروان زیارت اولی ها گفت: با هدف تقویت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوره اول در قالب کاروان زیارت اولی ها به اردوی چند روزه مشهد مقدس اعزام شدند.

صفری اظهار کرد: این اردو در راستای غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی برگزار می‌شود و همچنین بیش از ۶۰ برنامه تابستانی برای تحت پوشش قرار دادن اوقات فراغت ۱۳۰ هزار دانش آموز استان پیش بینی شده است.

وی افزود: یکی از محوری ترین برنامه های این حوزه برگزاری اردو های یک روزه و چند روزه است که با عنوان از مدرسه تا مدرسه برگزار می‌شود و در این اردو ها برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، تربیتی و اعتقادی با حضور اساتید و عالمان برجسته و مشارکت دانش آموزان اجرا خواهد شد.

هدف غایی تمام فعالیت ها ارتقای جایگاه فرهنگی جامعه است

سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل نیز با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای اعزام این کاروان زیارتی گفت: این سفر معنوی قطعا نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان عزیز خواهد بود و ان شاءلله از برکات آن بهره مند خواهند شد.

اعتماد اعجازی افزود: هدف از تمام فعالیت های تربیتی، عمرانی، زیربنایی و... آن است که جامعه به جایگاه والای فرهنگی برسد که قطعا زیارت حضرات معصومین (ع) یکی از موثرترین اتفاقات است که باعث ارتقای فرهنگی و تربیتی دانش آموزان خواهد بود.

دعای زیارت اولی ها مقبول درگاه حق تعالی است

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی اردوی زیارت اولی ها و خیرین حامی این کاروان زیارتی گفت: بزرگان مکرر سفارش کرده اند که درخواست و دعای زیارت اولی ها در صورتی که در مسیر موجه و شرعی باشد حتما مقبول درگاه حق تعالی خواهد بود. لذا دانش آموزان عزیز حتما با ذکر، دعا و استغاثه قلب های خود را برای درک معنویت زیارت آقا امام رضا (ع) آماده کنند و خانواده ها، معلمان و عوامل اجرایی را از دعای خیر بی نصیب نفرمایند.

حضوری افزود: امیدواریم برکات این زیارت در زندگی شخصی دانش آموزان تا سال‌های سال قابل استفاده و بهره‌برداری باشد و همچنین تک تک این دانش آموزان به عنوان سفیری از آستان مقدس امام رضا علیه السلام در بین سایر دانش آموزان و هم نسل های خود باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402041207245
  • خبرنگار :