بازیکن اسبق سپاهان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

افت محسوس سپاهان پس از بازی با زنیت / به بحث آنالیزی اعتقاد ندارم

یک کارشناس فوتبال گفت: قابل پیش‌بینی بودن تاکتیک درست نیست و به بحث آنالیزی اعتقاد ندارم، زیرا مربی‌ها پلن‌های مختلفی دارند و بازیکنان باید در لحظه درست تصمیم بگیرند.

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند سپاهان در هفته‌های اخیر و پس از دیدار با زنیت، اظهار کرد: سپاهان بعد از بازی دوستانه مقابل زنیت، افت محسوسی را شاهد بوده که احتمالا به دلیل دور شدن از مسابقات و شرایطی است که در مورد آن صحبت کردند بوده است.

وی افزود: در بازی با آلومینیوم، تیم خیلی زود غافلگیر شد و با تمام احترامی که برای تیم آلومینیوم قائل هستم، سپاهان می‌توانست به گل برسد و خصوصا در نیمه دوم، بازی را ببرد. سپاهان مالکیت توپ را داشت و توپ در اختیارش بود. از لحاظ آمار کلی بازی هم سپاهان برتری محسوسی داشت.

کریمیان در ادامه تصریح کرد: سپاهان بعد از گذشت ۵ هفته از جام‌جهانی توانست به شرایط پایداری برسد. نقطه ضعف در انتقال مثبت است؛ یعنی جایی که از عقب زمین بازی‌سازی شکل می‌گیرد و به سمت دروازه حریف می‌رود. 

این کارشناس فوتبال ادامه داد: الان به خصوص در فوتبال بدون گل یا به نوعی دفاعی لیگ ما که اکثر بازی‌ها کم گل هستند، تیم‌ها خیلی سریع خودشان را به پشت توپ می‌رسانند و اگر این انتقال توپ به سرعت صورت نگیرد، لایه‌های دفاعی تیم حریف مانع از ثبت گل می‌شوند.

تغییرات تاکتیکی برای بازگرداندن سپاهان لازم است

کریمیان با بیان اینکه 'سپاهان کماکان در صدر جدول است'، افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم. با توجه به مساوی شدن بازی استقلال و بازی سخت پیش روی پرسپولیس، سپاهان بهتر است فاصله امتیازی‌اش را بیشتر کند. در غیر اینصورت در هفته‌های آتی که خودش بازی مستقیم 6 امتیازی با پرسپولیس دارد و بعد از آن، بازی‌های سخت‌تری دارد که ممکن است به مشکل بخورد.

وی نقش تاکتیک را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: الان نمی‌توانیم تغییراتی در بازیکنان داشته باشیم، پس قطعا تغییرات تاکتیکی برای برگرداندن سپاهان به دور پیروزی‌ها کمک خواهد کرد. ما با تیم زندگی نمی‌کنیم و در کنار تیم و در تمرینات نیستیم و اینکه چه کسی و چطور بازی کند به مربی بازمی‌گردد که مربی با دانش و بزرگی داریم.

کریمیان درباره فاز سرعت و انتقالی که از عقب زمین صورت می‌گیرد، اظهار کرد: وقتی دفاع حریف باز است اگر انتقال توپ از عقب زمین به سرعت اتفاق بیافتد موثر است. بازیکنان در انتقال منفی خوب هستند، اما در انتقال مثبت و بعد از بازپس‌گیری توپ خیلی خوب عمل نمی‌کنند چرا که خیلی به توپ عرض می‌دهند و بازیکنان عقب زمین دیر اضافه می‌شوند . من فکر میکنم با افزایش سرعت در این قسمت، سپاهان در فاز گلزنی قطعا می‌تواند بهتر عمل کند.

تاکتیک مورایس قابل پیش‌بینی نیست

بازیکن اسبق طلایی‌پوشان در پایان در پاسخ به اینکه "آیا دست مورایس برای رقبا رو شده یا نه؟"گفت: بحث تاکتیک به گونه‌ای نیست که قابل پیش‌بینی شود و قطعا هر مربی یک پلن آ و یک پلن بی دارد و اگر تاکتیکش قابل‌ پیش‌بینی شود از پلن دوم استفاده می‌کند و بازیکنان باید در لحظه درست تصمیم بگیرند. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و مربی بزرگی مثل مورایس قطعا راه‌های مختلفی برای دریبل زدن و گل نخوردن دارد.

او ادامه داد: سپاهان فوتبال شناور بازی می‌کند و من فکر می‌کنم که بحث قابل پیش‌بینی بودن درست نیست. به بحث آنالیزی اعتقاد ندارم، زیرا مربی‌ها پلن‌های مختلفی دارند و بازیکنان باید در لحظه درست تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121309388
  • خبرنگار :