استاندار ایلام در شهرستان چرداول عنوان کرد:

پیشرفت ۴۲ درصدی کارخانه تولید کاغذ سنگی/ جذب  ۴۳ میلیارد تومان برای سد چناره از ابتدای امسال

استاندار ایلام گفت: پروژه کارخانه تولید کاغذ سنگی ظرف سه ماه ۴۲ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۸۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

دکتر "حسن بهرام‌نیا" امروز پنجشنبه ۸ دی ماه در ادامه سفرهای شهرستانی در بدو ورود به شهرستان چرداول، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدا از پروژه تولید کاغذ سنگی در این شهرستان بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه‌ها  قرار گرفت.

بهرام نیا در جریان بازدید از این پروژه افزود: پروژه تولید کاغذ سنگی ظرف سه ماه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این میزان پیشرفت رضایت بخش است.

وی ادامه داد: این پروژه  تاکنون ۸۰ نفر اشتغالزایی داشته است و حدود ۹۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای این پروژه مصوب شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در استان شاهد هستیم که مصادق آن چنین طرح هایی است.

وی اضافه کرد: پروژه تولید کاغذ سنگی نخستین پروژه روز شمار استان است  که  ظرف سه ماه حدود ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 ۴۳ میلیارد تومان در سالجاری برای سد چناره جذب اعتبار شده است

بهرام نیا در ادامه برنامه های خود در سفر به شهرستان چرداول از سد چناره بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: این سد دو منظوره بوده و برای حوزه کشاورزی و آب شرب در نظر گرفته شده است و شهرستان های سیروان و چرداول از این سد استفاده می کنند و بخشی از تامین آب شرب شهر ایلام در این پروژه دیده شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۴۳ میلیارد در سال جاری برای پیشرفت سد چناره جذب اعتبار شده است، گفت: دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار کلی برای تکمیل سد چناره است.

بهرام نیا تاکید کرد: یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین های چرداول از سد چناره مشروب می شود و در صورت بهره برداری، مشکل آب شرب سیروان، چرداول، هلیلان و ایلام برطرف می شود.

بازدید از مسیر چهارخطه ایلام - حمیل 

بهرام‌نیا در بازدید از مسیر چهارخطه ایلام - حمیل اظهار کرد: سال گذشته جلسه ای با قرارگاه خاتم انجام شده است و مقرر شد در قالب تهاتر از مرز جغرافیایی استان ایلام ( حمیل) تا مهران بصورت چهارخطه شود. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام پیشرفت فیزیکی این پروژه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: امیدواریم پیمانکار تا ایام اربعین کل گره های ترافیکی این محور مهم را حذف کند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۲۰ کیلومتر جدید در مسیر مهران- ایلام چهارخطه شد و از مسیر جاده حمیل تا ایلام نیز کلنگ چهارخطه ۲۰ کیلومتر دیگر بر زمین زده شد.

تکریم شهدا برای ما افتخار بزرگی است 

 بهرام نیا روز پنجشنبه پس از ورود به شهرستان چرداول، ضمن ادای احترام به مقام شهدا در زنجیره سفلی با خانواده شهید لطفی در روستای گلمه واقع در شهرستان چرداول دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار افزود: وقتی خدمت خانواده شهدا می رسیم این چنین مخلصانه ذوب در مکتب ولایت و دین هستند و این نشان از ایمان بالای این خانواده ها است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، افزود: جایگاه شهدا آنچنان والا است که ۷۰ نفر را شفاعت می کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: حرکت در مسیر شهدا و تکریم خانواده شهدا برای ما و مسئولان افتخار بزرگی است.

مادر شهید لطفی نیز در این دیدار گفت: شکرگزار هستیم که پسرم فدای اسلام شده است.

وی ادامه داد: ما هر چه داریم از انقلاب اسلامی است و امیدواریم که ایران اسلامی پیروز و دشمن نابود شود.

شهید لطفی متولد ۱۳۴۹ در سال ۶۷ در منطقه مهران به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401100804411
  • خبرنگار : 50126