همزمان با ایام فاطمیه؛

مراسم عزاداری در ۱۶ امامزاده استان اردبیل برگزار می شود

همزمان با ایام فاطمیه، بقاع متبرکه استان نیز در رثای بانوی دو عالم به سوگ نشسته و مراسم عزاداری در ۱۶ امامزاده و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین ستوده ۳ دی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چه نام و یاد حضرت فاطمه(س) گسترش یابد، در واقع مکتب توحید و خداپرستی ترویج خواهد شد، چرا که فرهنگ فاطمی فرهنگی جامع است که بهترین و بالاترین ارزش‌ها را در بر گرفته است.

وی بیان کرد: همزمان با ایام فاطمیه سوگواره «یاس نبوی» در ۱۶ امامزاده و بقاع متبرکه استان اردبیل در سوگ عطر فاطمی خواهند نشست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در امامزادگان به مناسبت ایام فاطمیه و محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه از مهمترین برنامه‌های این طرح می باشد.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: پخش احسانات و کمک های مومنانه از محل نیات واقفین در بین نیازمندان و خانواده‌های بی بضاعت از دیگر برنامه‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی و تبیین ابعاد گوناگون زندگان حضرت زهرا(س) با مشارکت ائمه جماعت و مبلغان دینی و برپایی آئین‌های عزاداری از جمله برنامه‌ها است و مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100300889
  • خبرنگار :