به گزارش ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدش از محله علیآباد شمالی و نازیآباد شرقی اظهار کرد: عبور خط راهآهن شرق کشور این محله را به دو بخش تقسیم کرده است و این در حالی است که در سه منطقه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ که خط راهآهن از وسط محله میگذرد از آلودگیهای صوتی، زیست محیطی و ... ایجاد شده توسط راه آهن گلایه دارند.
وی با اشاره به گسترش حریم راه آهن به ۱۰۰ الی ۱۱۰ متر اظهار کرد: این افزایش حریم زندگی ساکنان اطراف خط راه آهن را تحت تاثیر قرار داده و آنها خواستار تعیین تکلیف حریم هستند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه سرانه سبز این محلات بالاست و به دلیل ارز بالای معابر و استاندارد سازی خیابانها شاهد هستیم که نوسازی بافت فرسوده با سرعت ادامه دارد، گفت: البته نوسازی بافت فرسوده در همه سطح محلات به جز حریم راه آهن است.
امانی ادامه داد: مردم محله از خرابی تک پل مکانیزه این محله انتقاد دارند و در گزارشی که از سازمان زیباسازی دریافت کردم متوجه شدم که از ۴۸۰ مکانیزه هنوز ۱۰۰ دستگاه خرابی وجود دارد که باید هرچه سریعتر این مساله حل شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم خواستار حل مشکل ستونهای برق مزاحم هستند، تصریح کرد: مطالبه اصلی مردم حل مشکل حریم راه آهن است.
به گزارش ایسنا، میثم مظفر نیز در واکنش به این گزارش گفت: در محله علیآباد هیچ بوستان محلی وجود ندارد و همچنین کلانتری در این محله نیست و باید حریم راهآهن مشخص شود.
مهدی چمران نیز در واکنش به این گزارش اظهار کرد: راهآهن آنجا بوده و بعدا مردم در حریم آن خانه ساختند؛ اما باید بحث حریم راه آهن تعیین تکلیف شود که این مهم در هیات دولت تعیین تکلیف خواهد شد و امید است هرچه سریعتر دولت در این خصوص تصمیمگیری کند.
به گزارش ایسنا، مهدی بابایی نیز با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی اگر مردم ۱۵ دقیقه پیاده روی کنند باید به فضای سبز برسند، گفت: سرانه فضای سبز در تهران ۱۶ متر است؛ اما بحث توزیع عادلانه سرانه فضای سبز مدنظر است که در مورد مناطق فاقد بوستان و یا مناطقی که سرانه فضای سبز آنها پایین است، باید فکری کرد.
انتهای پیام