افزایش توان برق شهرک صنعتی اسدآباد فرش قرمزی برای جذب سرمایه‌گذار

امروزه ‌جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در هر منطقه به یکی از اصلی‌ترین موضوعات به منظور توسعه صنعتی و اقتصادی هر شهر تبدیل شده است.

در کنار امنیت به عنوان یکی از آیتم‌ها و مؤلفه‌های مهم در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هر منطقه، فراهم بودن زیرساخت‌های موجود با حمایت دولت و مسئولان منطقه از نقش مؤثری بر تصمیم‌گیری قاطع و ترغیب سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری برخوردار است.

ایجاد و گسترش شهرک های صنعتی می تواند با جذب سرمایه گذاران مختلف از طریق ایجاد تنوع و افزایش اشتغال و درآمد، افزایش ارزش افزوده، گسترش فرهنگ صنعتی، نقش مؤثری در توازن و تعادل شهر و حاشیه شهرها داشته باشد.

استان همدان دارای ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی است که از این تعداد ۲۷ شهرک فعال و در حال بهره برداری بوده و سه مورد از شهرک‌ها هم در حال آماده سازی زیرساخت‌های خود برای مستقر شدن سرمایه گذاران هستند.

مساحت اراضی شهرک‌ها و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان همدان در مجموع ۲۹۰۰ هکتار بوده و در حال حاضر در ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سطح استان همدان ۱۳۰۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است که البته از این تعداد واحد برخی نیز بعد از راه اندازی به دلایل گوناگون غیرفعال و راکد شده‌اند.

شهرک صنعتی اسدآباد به عنوان یکی از شهرک‌های صنعتی استان همدان بوده که با قرار گرفتن در مسیر اصلی آزادراه کربلا و استان کرمانشاه از ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

در حال حاضر  ۴۰ درصد از این شهرک صنعتی ۹۲ هکتاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده و ۶۰ درصد باقیمانده آن نیز آماده واگذاری برای ساخت و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دارد.

این شهرک صنعتی که حدود ۲۰ سال پیش احداث و راه اندازی شده ظرفیت استقرار ۳۰۰ واحد صنعتی مختلف را داراست، زیرساخت ضعیف برق شهرک صنعتی شهرستان یکی از مشکلات این شهرک در سال های گذشته بوده که این امر موجب استقرار نیافتن واحدهای صنعتی بیشتر در شهرک صنعتی شهرستان بوده و مسئولان ارشد شهرستان در هر دوره بر آن بوده‌اند تا با ارتقاء توان ظرفیت برق آن جان تازه‌ای به چراغ کم سو این شهرک بدمند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مساحت ۹۲ هکتاری شهرک صنعتی شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد ۱۸ کارخانه تولیدی و صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۱۴ واحد فعال و چهار واحد تعطیل و در تملک بانک هستند و رفع مشکل این واحدها و ورود به چرخه تولید مجدد آنها در دست پیگیری است.

کیومرث سرمدی‌واله با بیان اینکه ظرفیت مورد استفاده شهرک قابل قبول نیست، تصریح کرد: شهرک صنعتی اسدآباد زیرساخت های لازم را داراست و قابل توسعه بیشتر بوده که باید در همین رابطه ضمن مرتفع کردن مشکلات واحدهای موجود مستقر در شهرک باید نسبت به جذب سرمایه گذاران بیشتر در این شهرک‌ نیز برای رونق تولید و اشتغال شهرستان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه از سال‌های قبل زیرساخت برق شهرک دارای مشکل بوده و به آن توجه نشده است، گفت: زیرساخت‌هایی که باید از قبل در شهرستان برای ایجاد صنایع مختلف به منظور سرمایه گذاری سرمایه‌ گذاران در شهرک فراهم می‌شد، در شهرستان ضعیف و کم بوده است.

سرمدی‌واله با اشاره به ظرفیت ۵.۵ مگاوات برق شهرک صنعتی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران که در شهرک صنعتی شهرستان برای شروع عملیات اجرایی طرح خود در شهرک صنعتی اقدام می‌کردند، در این شهرک‌ با مشکل زیرساخت برق مواجه بودند که با پیگیری لازم اقدامات و اصلاحاتی برای ارتقاء و افزایش ظرفیت زیرساخت‌های برق شهرک در دست انجام است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه اندازی پست برق جدید شهرک صنعتی در دست پیگیری و انجام است، یادآور شد: با پست برق جدید در دست پیگیری و راه‌اندازی در شهرک صنعتی شهرستان مشکل زیرساخت برق شهرک‌ صنعتی شهرستان برای سرمایه‌گذاران جدید مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش و ارتقاء ظرفیت زیرساخت برق شهرک صنعتی شهرستان اسدآباد یک ضرورت مهم در جذب سرمایه‌گذاران هر چه بیشتر در شهرک صنعتی است، گفت: زیرساخت ضعیف برق شهرک صنعتی شهرستان یکی از مشکلات این شهرک در سال های گذشته بوده که این امر موجب استقرار نیافتن واحدهای صنعتی بیشتر در شهرک صنعتی شهرستان بوده است و به طور قطع با راه‌اندازی پست برق جدید شهرک‌ سرمایه‌گذاران بیشتری در این شهرک‌ مستقر می‌شوند.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته احداث پست جدید برق برای شهرک برای نصب را پیگیر بودیم که خوشبختانه این امر در مراحل پایانی خود است.

وی با اشاره به اینکه احداث پست برق شهرک صنعتی اسدآباد باید زودتر از حالا اتفاق می‌افتاد، اضافه کرد: قول آقایان برای راه اندازی پست برق شهرک‌ صنعتی اسدآباد سال گذشته و پس از آن هفته دولت امسال بود که باید دیگر در دهه فجر امسال این امر مهم محقق شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از در دست ارتقاء بودن توان ظرفیت برق شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: از میزان ۵.۵ مگاوات برق موجود شهرک در حال حاضر ۴.۵ مگاوات آن واگذار شده و یک مگاوات برق خالی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید باقی مانده که برای جذب سایر سرمایه گذاران جدید پاسخگو نخواهد بود.

حسین‌علی شرکائی مطرح کرد: در حال حاضر برای افزایش توان ظرفیت برق شهرک صنعتی شهرستان احداث پست برق جدید ۱۵ مگاواتی در برنامه بوده که تا پایان سال جاری احداث و راه‌اندازی این پست برق انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد پست برق جدید به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی شرایط بسیار مناسبی را در این شهرک ایجاد می‌کند و فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی موجب موفقیت هر چه بیشتر ما در توسعه اقتصادی منطقه برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان خواهد بود.

شرکائی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته موضوع ارتقاء و افزایش توان ظرفیت برق شهرک‌صنعتی شهرستان مطرح بوده اما عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: خوشبخانه این طرح ضروری با جدیت در دست پیگیری بوده و جلساتی هم برای تسریع در روند طرح و رفع معارضان برای تیرگذاری پست برق جدید برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای افزایش توان ظرفیت برق شهرک صنعتی اسدآباد به اتفاق یکی دیگر از شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های دیگر اعتباری افزون بر ۲۰  میلیارد تومان اختصاص داده شده که البته سهم شهرستان اسدآباد هنوز مشخص نیست و به زودی مشخص می‌شود.

شرکائی با بیان اینکه با ایجاد پست برق جدید شهرک صنعتی شهرستان میزان توان برق این شهرک از ۵.۵ به ۲۰.۵ مگاوات افزایش خواهد یافت، مطرح کرد: تا سال ۱۴۰۷ شهرک صنعتی اسدآباد نیازمند ایجاد ۲۰ مگاوات برق خواهد بود که با پیگیری لازم این امر تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت در پایان بیان کرد: کمک در توسعه زیرساخت برق شهرک صنعتی اسدآباد فضای مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران جدید در این شهرک فراهم خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، کارخانه کاغذ سنگی یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای اسدآباد بوده که توسط یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهرستان در دست اجراست که افتتاح و بهره‌برداری از این طرح بزرگ صنعتی اشتغال چشمگیری را برای جوانان شهرستان به ارمغان خواهد آورد.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد هم از پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این کارخانه صنعتی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی‌اتیلن اسدآباد در شهرک صنعتی شهرستان در دست احداث بوده که طبق پیش‌بینی اتمام و تکمیل طرح به صرف هزینه‌ای افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

حسین اسکویی با بیان اینکه سعی داریم طرح صنعتی فوق تا دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: احداث این کارخانه با ظرفیت ۲۰ هزار تن برای ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه کارخانه کاغذ سنگی شهرستان شامل شش خط تولید در سه فاز است، اضافه کرد: این سامانه حتی مصرف آب ندارد و به عنوان یک طرح سبز دوستدار محیط زیست مطرح است.

اسکویی یادآور شد: راه‌اندازی کارخانه کاغذ سنگی در کنار دیگر کارخانه‌های کنستانتره و گندله از نقش مؤثری در افزایش ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی و ارزآوری معادن برای شهرستان برخوردار خواهد بود.

در پایان امیدواریم که تحقق افزایش توان ظرفیت برق شهرک صنعتی اسدآباد فرش قرمزی برای استقبال و ورود سرمایه گذاران جدید صنعتی بزرگ به این شهرستان برای سرمایه گذاری باشد و با ورود آنها به سرمایه گذاری در این منطقه شاهد رونق و توسعه اقتصادی دوچندان شهرستان و استان باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401073016504
  • خبرنگار : 50037