معاون وزیر کشور در سمنان تاکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت سمنانی‌های خارج از کشور برای جذب سرمایه گذاری

معاون اقتصادی وزیر کشور بااشاره به ظرفیت های بالای استان سمنان در حوزه صنعت و تولید خواستار بهره‌گیری از ظرفیت سمنانی‌های خارج از کشور برای جذب سرمایه گذاری در استان شد.

محسن کوشش تبار، ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: استانداری سمنان توجه بسیار ویژه و امیدوارکننده ای به بخش خصوصی و تولید دارد.

وی با تمجید از همدلی موجود در استان اضافه کرد: به واسطه انسجام، همدلی و همگرایی موجود در بین ارکان تصمیم گیری استان سمنان همراه با جدیت در اقدامات توسط استاندار و تیم‌ همراه، آینده بسیار خوبی برای استان سمنان متصور هستیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه زنجیره ایجاد اراده در بین آحاد مدیران استان به درستی شکل گرفته است، افزود: استاندار سمنان در ورود به حل مشکلات و برطرف کردن موانع، جسور است.

کوشش تبار با اشاره به کمبود آب در استان سمنان ادامه داد: بحث آب یک مقوله ملی است که فعالیت در این خصوص در مجموعه وزارت کشور در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل استان، بازوی اجرایی استانداری بوده و باید به صورت ویژه و با جدیت همچون‌ گذشته در ادامه مسیر پیشبرد اهداف در حوزه ستاد تسهیل و رقع موانع تولید، پای کار باشند.

معاون اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فرصتی مناسب برای حل‌ مسائل استانی در حوزه صنعت و تولید است ولیکن موارد و مسائل که نیاز باشد، در سطح ملی نیز پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: حوزه تجارت خارجی امری بسیار حائز اهمیت است و نوید بخش بودن گزارش های بخش صنعت و تجارت استان امری بسیار ارزشمند است.

کوشش تبار عنوان کرد: استفاده از ظرفیت هم وطنان سمنانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در حوزه تولید باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پتانسیل های استان برای ایجاد یکی از زنجیره های اصلی تولید در کشور احصاء و جهت اقدامات آتی سرمایه گذاری، معرفی شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور در پایان گفت: در بحث توزیع عادلانه و مردمی سازی یارانه ها، دولت سیزدهم زنجیر بزرگی را از پای اقتصاد ایران باز کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072111145
  • خبرنگار :