به گزارش ایسنا، "مِتا استور" نهم مه در برلینگیم کالیفرنیا نزدیک به دفتر مرکزی واحد "رئالیتی لَبز" (Reality Labs) شرکت مِتا گشوده خواهد شد. این فروشگاه هدستهای واقعیت مجازی، عینک ری بن استوریز و دستگاههای "پورتال" این شرکت را نمایش خواهد داد و دِموهای تعاملی به خریداران عرضه خواهد کرد.
فروشگاههای فیزیکی به مِتا کمک خواهند کرد علاوه بر فروش سخت افزار بیشتر، افراد بیشتری را با فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود آشنا کند. نمایشهای واقعیت مجازی در این فروشگاه در یک نمایشگر LED سرتاسری اجرا خواهند شد که محتوا را از هدستهای شرکت کنندگان پخش می کنند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا، این نمایشگر را در پست اخیری در صفحه فیس بوک خود نشان داد.
زاکربرگ اعلام کرد فروشگاه جدید به افراد کمک خواهد کرد آنچه قرار است ما در متاورس بسازیم را درک کنند. علاوه بر محصولات فعلی، مِتا در حال کار روی عینکهای واقعیت افزوده، هدست واقعیت افزوده پیشرفته و یک ساعت هوشمند است.
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اگرچه نخستین فروشگاه فیزیکی مِتا به مساحت ۱۵۰۰ فوت مربع تا حدودی کوچک است اما احتمالا حضور این شرکت در بخش فروش فیزیکی بسیار بزرگ خواهد بود. نیویورک تایمز پاییز گذشته گزارش کرده بود این شرکت در حال بررسی گشایش فروشگاه در سرتاسر جهان است. با این حال توسعه فروشگاههای فیزیکی به میزان فروش دستگاههای عرضه شده از سوی این شرکت بستگی خواهد داشت. واحد متاورس شرکت مِتا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرد.
انتهای پیام