معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

لایروبی و ساماندهی رودخانه کشکان ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:مسیر رودخانه کشکان طولانی است باید مسیر این رودخانه را اولویت‌بندی کرده و جاهایی که مشکل حاد و اضطراری دارد، لایروبی و ساماندهی شود.

احمدرضا دالوند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لایروبی و ساماندهی رودخانه کشکان، اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم و اهالی این منطقه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر رودخانه کشکان طولانی است باید مسیر این رودخانه را اولویت‌بندی کرده و جاهایی که مشکل حاد و اضطراری دارد که در زمان سیل احتمالی ممکن است حادثه ایجاد کند در اولویت عملیات اجرایی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و پس از انجام آن به سایر قسمت‌های دیگر رودخانه پرداخته شود.

دالوند عنوان کرد: این رودخانه وحشی مسیری بیش از ۱۳۰ _۱۴۰ کیلومتری بوده که رسوب‌گذاری آن خیلی زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا ساماندهی و لایروبی این رودخانه که از دغدغه اهالی ساکن در مسیر رودخانه بوده، ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: لایروبی و ساماندهی این رودخانه قبل از وقوع سیل احتمالی باید به اتمام برسد.

دالوند گفت: اگر لایروبی کشکان انجام شود آب در مسیر خود حرکت کرده و مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،  روستاهای حاشیه رودخانه کشکان مانند بابازید، خرسدر، پران پرویز، کیان‌آباد، افرینه، دمرود افرینه و ... در معرض خطر سیل‌های بعدی نیز قرار دارند و لازم است خیلی زودتر نسبت به لایروبی رودخانه اقدام شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121209071
  • خبرنگار : 50177