مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان اعلام کرد؛

بهره‌برداری ۲۴۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی در اصفهان

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری در اصفهان ۲۴۰۰ کیلوات است، گفت: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده است.

سارا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نیروگاه‌های برق خورشیدی در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ کیلووات در ۸۰ نقطه استان سامانه برق خورشیدی کوچک وجود دارد که ظرفیت انشعاب آنها نصب شده است.

وی افزود: جدا از موارد پراکنده که در شرق اصفهان نصب شده، ۱۵ مورد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵ کیلووات توسط بسیج سازندگی برای روستاییان نصب شده است.

وی همچنین گفت: ۲۰۰ موافقت‌نامه برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای کشاورزان در شرق اصفهان نصب شده و اکنون منتظر مراحل تفکیک و ... هستیم و در حال حاضر موافقنامه‌ها برای تنظیم نهایی این قراردادها صادر شده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده و این درآمد متناسب با ظرفیت و سال بهره‌برداری بین مشترکین تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری ۲۴۰۰ کیلوات است، توضیح داد: از این میزان ۱۶۰۰ کیلووات، قرارداد خرید تضمینی است و نزدیک ۴۵۰ کیلووات مربوط به تسهیلات سال ۹۲ تا به امروز بوده که در حال بهره‌برداری هستند و سایر این ظرفیت مربوط به حوزه ادارات و سازمان‌ها است که تعهد تأمین ۲۰ درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر را داشته‌اند.

وی همچنین ادامه داد: ۱۰۰۰ کیلووات دیگر برق خورشیدی در استان در دست اقدام یا اجرا بوده که یا قراردادهای آنها در حال تنظیم است و یا منتظر پروسه نصب تجهیزات، پنل و ... هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت نیروگاهی حوزه شهرستان اصفهان، اظهار کرد: به واسطه فضای شهری ظرفیت این نیروگاه‌ها محدود است و تا به امروز تنها یک قرارداد نیروگاه ۱۵۰ کیلوواتی در محدوده جرقویه و همچنین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جرقویه در حال بهره برداری است و دومین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱.۱ مگاوات در محدوده هرند در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111108400
  • خبرنگار :