معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

اضافه شدن ۲۲۰۰ دستگاه به ناوگان ریلی کشور در ۳۱ ماه گذشته

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در دو سال و ۷ ماه گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در پنج مجموعه سازنده ناوگان ریلی کشور تولید و به چرخه صنعت ریلی افزوده شده است.

"محمدمهدی ضیائی مهر" عصر امروز ۲۷ آبان ماه در آیین  افتتاحیه خط تولید واگن های باری و رونمایی از واگن های نمونه تولید شده در واگن سازی زرند گفت: در مجموعه حمل و نقل، حمل و نقل ریلی مزیت هایی از جمله ایمنی، حمل و نقل انبوه، آلودگی کم و ... دارد.

وی بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و افزود: حمل و نقل ریلی جای توسعه زیادی دارد و منافع ملی این صنعت بسیار زیاد است.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: طبق بند (ب) ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه، سهم حمل و نقل ریلی در بخش جابجایی مسافر ۲۰ درصد و در جابجایی بار ۳۰ درصد قرار داده شده است. همچنین باید یک درصد فروش نفت و گاز به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص داده شود که هنوز این مهم به صورت کامل محقق نشده است.

وی با تبیین حمایت های صورت گرفته از صنعت حمل و نقل ریلی، در ادامه وضعیت این حوزه زیبنده جمهوری اسلامی ایران ندانست و بیان کرد: تلاش می کنیم آنچه انتظار رهبری و مردم از این صنعت است را به انجام رسانیم.

ضیائی مهر عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور داریم و ۱۰ هزار کیلومتر در دست اجراست و احداث ۲۴ هزار کیلومتر چشم انداز آینده خطوط ریلی است.

وی بیان کرد: در دو سال و ۷ ماه گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در پنج مجموعه سازنده ناوگان ریلی کشور تولید و به چرخه این صنعت افزوده شده و این میزان به نسبت ایام مشابه قبل رشد ۶۰ درصدی داشته، هرچند بخشی از طرفیت های مجموعه های تولیدکننده خالی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400082721540
  • خبرنگار : 50189