«مصطفی زارع زاده» در گفتوگو با ایسنا ضمن اشاره به این که کارآفرینی، کانون و مرکز کار و تلاش و پیشرفت در جامعه است و به عنوان عامل کلیدی رشد توسعه اقتصادی تلقی میشود، گفت: دپارتمان تخصصی آموزش کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار مرکز آموزش فنی و حرفهای آیت الله خامنهای یزد به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نسبت به برگزاری نشست تخصصی آشنایی با تجارب زنان کار آفرین با عنوان «پلههای پیشرفت» اقدام کرد.
وی با بیان این که موفقیت زنان کارآفرین در جوامع علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی نیز به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: نشست «پلههای پیشرفت» با هدف توسعه کارآفرینی، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و ارتقای دانش کسب و کار برای بانوان با حضور کارآفرینان موفق زن، بانوان مسئول در حوزه مهارتآموزی، کار آفرینی و اشتغال در محل بوستان طوبی یزد برگزار شد.
زارعزاده با اشاره به این که کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است، افزود: مفاهیم خلاقیت، ریسک و نوآوری در کارآفرینی از ضروریاتی است که هم در شروع تولید و فعالیتهای کارآفرینانه و هم در انتقال موفقیتآمیز محصولات تولیدی به بازار عرضه مؤثرند و در این راستا کارآفرینان باید توجه داشت باشند که تنها نگاه صرف به ایجاد فرصتهای شغلی جدید نداشته باشند بلکه با تفکر و تحرک، خلاقانه عمل کنند و از این طریق به موفقیت و پیشرفت دست یابند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در ادامه با تاکید بر این نکته که کارآفرینی باعث تحرک منابع، سرمایهها و مهارتهای بیاستفاده جامعه میشود، افزود: همزمان با برگزاری نشست «پلههای پیشرفت»، نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان نیز با هدف احیای برخی هنرها و صنایع دستی فراموش شدهی خانگی، توسعه تولید داخلی، ارتقای جایگاه بانوان در اقتصاد خانوارها و افزایش روحیه خودباوری آنها برگزار شد.
وی در این رابطه به تاثیر ارتقای کیفیت تولیدات و توانمندسازی بانوان خانهدار و سرپرست خانوار برای اتصال فروش محصولات تولیدی آنان به بازار تاکید کرد.
زارعزاده با اشاره به اینکه کارآفرینان پیوسته در حال ابداع و نوآوری هستند، گفت: به همین دلیل نیز کارآفرینی کیفیت زندگی را ارتقا میدهد.
وی در ادامه از جمله محورهای نشست «پلههای پیشرفت» را آموزش کپسولی رشتههای مهارتی ذکر کرد که موجب تشویق و ترغیب افراد و خانوادهها و آشنایی هر چه بیشتر آنان با فرهنگ کارآفرینی، مهارتآموزی و شناسایی استعدادهایشان جهت ورود به دنیای کسب و کار میشود.
قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با بیان این که یکی از راههای ارتقای کیفیت تولیدات و توانمندسازی بانوان خانهدار و سرپرست خانوار برگزاری نمایشگاههای مختلف فصلی و محلی در طول سال است، عنوان کرد: در همین راستا بازارچه توانمندسازی و مشاغل خانگی نیز با مشارکت و محوریت محلات کم برخوردار و در راستای حمایت از کالای ایرانی و با هدف معرفی توانمندیهای بانوان فعالان این مناطق به مدت سه شب در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد.
وی با بیان این که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در بخش زنان آسیبدیده، بر اشتغال و کسب کارهای آنها تمرکز میکند، تصریح کرد: این در حالی است که همسران زنان آسیب دیده عموماً باور دارند اشتغال و تولید محصولات از سوی زنان باعث میشود تا زنانشان در مقابل آنها بایستد و از این رو، این مردان ترجیح میدهند تا در مضیقه مالی باشند ولی همسرانشان کار نکنند ولی چنین باوری کاملاً غلط است.
زارعزاده ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای رفع چنین دیدگاهی، خاطرنشان کرد: با توجه به چالشهای موجود، راهکارهایی برای بهبود توسعه کارآفرینی زنان از جمله ایجاد نگرش مثبت نسبت به کارآفرینی زنان با تقویت الگوهای مهارتی، مدیریت کسب و کارها و کمک به ایجاد زیرساخت برای پایگاه اطلاعاتی زنان کارآفرین در دستور کار است.
انتهای پیام