رئیس شورای شهر مشکین دشت:

شهرداری فردیس پرونده‌های شهرک شهید رستمی را گرو نگه داشته است

رئیس شورای شهر مشکین‌دشت با انتقاد از توقف مصوبه هیئت وزیران برای الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت، گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و با توقف هشت ساله مصوبه هیئت وزیران برای الحاق، با مشکل مواجه شده‌اند. شهرداری فردیس فقط پرونده‌ها را گرو نگه داشته و قادر به ارائه خدمات هم نیست و خدماتی هم اگر ارائه می‌شود با احتیاط و به صورت کجدار و مریز صورت می‌گیرد.

داوود اسدپناه در گفت و گو با ایسنا، درباره بحث الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین‌دشت، گفت: از سال ۹۲ مصوبه هیئت وزیران برای این الحاق وجود دارد اما به دلیل ابلاغ نشدن از سوی استانداری، الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین‌دشت انجام نشده است.

اسدپناه در واکنش به توضیح فرماندار فردیس مبنی بر اینکه الحاق شهرک شهید رستمی با نامه معاون سیاسی وزیر کشور فعلاً متوقف شده است هم گفت: با توجه به اینکه موضوع از سوی هیئت وزیران مصوب شده است تنها مرجعی که می‌تواند آن را متوقف کند هم هیئت وزیران است و حتی وزیر هم قادر به متوقف کردن آن نیست و نمی‌توان با استناد به نامه معاون وزیر این مصوبه را اجرا نکرد.

وی افزود: سوال ما این است که چرا هشت سال از این مصوبه گذشته ولی اجرا نشده است ما درخواست داریم که این موضوع ابلاغ و این منطقه به مشکین دشت الحاق شود.

رئیس شورای شهر مشکین دشت در خصوص اینکه در صورت ابلاغ این مصوبه شهرک شهید رستمی به بخش مشکین دشت ملحق می‌شود نه شهر مشکین دشت و این می‌تواند در صورت آماده نبودن طرح جامع و طرح تفصیلی مشکین دشت، به بدون خدمات ماندن این منطقه منجر شود هم توضیح داد:  مشاور طرح جامع از طریق راه و شهرسازی انتخاب شده و مجوز انجام همزمان طرح تفصیلی از طرف همین مشاور هم اخذ شده و این موارد در حال انجام است و به ما هم اعلام شده برای نهایی شدن طرح جامع و تفصیلی فقط به ابلاغ رسمی الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت نیاز است.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود منطقه بدون خدمات می‌ماند باید این را هم گفت که مگر شهرداری فردیس در این منطقه چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ تنها کاری که انجام می‌دهند جمع‌آوری زباله است و هیچ مجوزی نمی‌توانند صادر کنند و فقط پرونده‌هایی که باید به مشکین دشت منتقل شود را گرو نگه داشته‌اند. به عنوان نمونه الان اکومال با آن همه مراجعه روزانه فاقد مجوز آتش‌نشانی است و شهرداری فردیس هم نمی‌تواند مجوز صادر کند چون این منطقه از نظر تقسیمات کشوری جزو مشکین دشت است.

اسدپناه خاطرنشان کرد: دو هفته پیش که مسئولان استان در این منطقه حضور یافتند یک ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته برای انتقال پرونده‌های این منطقه از شهرداری فردیس به مشکین دشت تعیین شد اما متأسفانه این کار انجام نشد.

وی در پایان گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و با توقف هشت ساله مصوبه هیئت وزیران برای الحاق، با مشکل مواجه شده‌اند. شهرداری فردیس فقط پرونده‌ها را گرو نگه داشته و قادر به ارائه خدمات هم نیست و خدماتی هم اگر ارائه می‌شود با احتیاط و به صورت کجدار و مریز صورت می‌گیرد. طرح بحث حریم شدن این منطقه برای فردیس هم به مشکلات ساکنین این منطقه اضافه خواهد کرد بنابراین ما به اجرای مصوبه هیئت وزیران تأکید داریم تا منطقه به مشکین دشت الحاق شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400072820337
  • خبرنگار : 50022