درمان تخصصی ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از بستری بودن حدود ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن ۱۶۰ بیمار سرپایی، تعداد بیماران کرونایی که درمان تخصصی دریافت می‌کنند، به حدود ۴۰۰ نفر رسیده است.

 دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان پایین ‌تر از قبل است، افزود: این در حالیست که میزان سرایت نوع جهش یافته کرونا از موارد قبلی بسیار بالاتر و خطر این بیماری در پیک پنجم بیشتر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان قرمز و در شرایط بحرانی بوده میزان بستری بیماران بالاست، بنابراین مردم باید طبق روال گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر با مدیریت و تدبیر صورت گرفته در زمینه تجویز داروهای تخصصی کرونا شامل رمدسیویر، فاویپیراویر و... فعلا  کمبودی در سطح شهرستان نداریم، گفت: خوشبختانه بیمارستان های ملایر مجهز به دستگاه های اکسیژن ساز هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: علاوه بر گروه های جامعه هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، در شهرستان گروه های سنی متولد ۱۳۵۵ به قبل می توانند برای تزریق واکسن کرونا به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

ترکاشوند با بیان اینکه روند واکسیناسیون با قدرت و جدیت در حال انجام است، اظهارکرد: مشکلی در واکسیناسیون معلمان نداریم و مدرسه شهید مدنی برای معلمان مرد و مدرسه عشقی‌فرد برای واکسیناسیون معلمان زن در نظر گرفته شده است،همچنین واکسیناسیون طبق ارایه لیست از سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن به مرکز بهداشت، در هر مرکز سه تیم روزانه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ ظهر کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی نسبت به مسافرت افراد در تعطیلات پیش رو در این شرایط بحرانی هشدار داد و تصریح کرد: کشور در شرایط حساس به سر می‌برد، مردم باید برای حفظ جان خود و دیگران ارزش قائل شوند و از هرگونه تجمع، برگزاری مراسم و مسافرت بپرهیزند و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052517868
  • خبرنگار :