استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

مردم و رهبری دو مؤلفه اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان شمالی، مردم و رهبری را دو مؤلفه اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

محمد علی شجاعی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی خراسان شمالی به مناسبت سالروز تاسیس این مجموعه در کشور که یازدهم مرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این دو مؤلفه قدرت در کشور ما چنان سد محکمی ایجاد کرده است که به رغم فشارهای دشمنان، تمامی نقشه هایشان نقش بر آب شده است.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی کشور مبتنی بر دین است، افزود: حاکمیت و نقاط قوت نظام ما با دیگر کشور های منطقه و سایر نقاط جهان که حاکمیت در آن ها دستخوش تغییر شد متفاوت است.

وی ادامه داد: در بعضی از کشورها شاهد تغییر حاکمیت آن ها و از دست رفتن مملکتشان بوده و هستیم؛ برخلاف آنها، مؤلفه های قدرت در نظام ما برخلاف کشورهای دیگر، صرفا براساس قدرت نظامی نیست.

شجاعی تاکید کرد: نظام ما را مردم ساخته اند، هرچند تحریم ها معیشت مردم را سخت کرده و گله های به حقی در این خصوص وجود دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان فکر کردند می توانند مردم را از بدنه نظام جدا کنند این درحالی است که نظام ما پیکره تن مردم است و به آن ها تعلق دارد، به خاطر آن خون فرزندان خودشان برای دفاع ریخته است و اینگونه به مؤلفه ای جدا نشدنی مبدل شده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم و رهبری آن چنان با هم یکی شده اند که جدا شدنی نیستند، افزود: این دو مؤلفه قدرت در کشور ما معادلات دشمنان را بر هم زده است.

استاندار در ادامه به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجموعه به خوبی وحدت مردم را در کشور و استان به نمایش گذاشت و به مسئولیت خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات از همان ابتدا در صراط مستقیم بوده و در سنت ارزشمند اسلام باقی مانده و با نگاه های فردی پیش نرفته است.

شجاعی اظهار کرد: خیلی از مجموعه های دیگر وجود دارد که تجهیزات و امکاناتشان بسیار بیشتر و بهتر از این شورا است اما به پای این مجموعه نمی رسند و شورای هماهنگی میداند که متعلق به کل نظام است و با این نگاه پیش می رود.

برگزاری ۱۱۶ مراسم محوری طی سال گذشته در خراسان شمالی

 حجت الاسلام سالاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه از برگزاری ۱۱۶ مراسم محوری طی سال گذشته در این استان خبر داد. 

وی گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته تجمعات عمومی کاهش پیدا کرد اما برگزاری این تعداد مراسم محوری با با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد. 

وی با اشاره به اینکه این مراسم محوری در خراسان شمالی علیرغم جمعیت کمتر استان با مشارکت بیشتر مردم نسبت به سایر استان‌ها انجام شد افزود: در آخرین برنامه محوری که چهاردهم خرداد ماه بود بیش از سه هزار نفر از مردم شرکت کردند. وی ادامه داد: بیست و دوم بهمن ماه سال گذشته نیز حضور و مشارکت مردم معجزه بزرگی بود که در خراسان‌شمالی رقم خورد. مراسم آن روز به صورت خودرویی انجام شد که هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در آن شرکت کردند که از خیلی از استان‌های دیگر کشور که چندین برابر خراسان شمالی جمعیت دارند بیشتر بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مسئولیت این مجموعه نیز گفت: جایگاه شور و مشورت در اسلام بسیار بالاست. مولفه قدرت سیاسی اسلام، مشورت و حضور مردم است که آن هم به خاطر اتحاد مردم ارزش بالایی دارد. 

وی تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات جایگاه سیاسی و عزتمند نظام اسلامی را با حضور مردم در صحنه را به منصه حضور رساند و کار آن به نمایش در آوردن این حضور مردم است که در ای،ن مسیر تمام تلاش خود را فارغ از تمام نگاه های سیاسی حزبی و گروهی انجام می دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400051107328
  • خبرنگار : 50046