معاون راهداری اردبیل خبرداد؛

کاهش 34 درصدی جابجایی مسافر در اردبیل

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جابجایی مسافر در یک سال گذشته در استان اردبیل 34 درصد کاهش یافته است.

شیرین‌زاده روز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه در مراسم گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی حمل و نقل در اردبیل اظهار کرد: در بخش حمل و نقل مسافر یک‌هزار و 200 اتوبوس با همکاری شرکت‌های حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کنند که در این بخش دو هزار و 500 راننده نیز به هموطنان در استان اردبیل ارائه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: کاهش جابجایی مسافر در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها از طریق ناوگان مسافربری استان اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در سالجاری با بهبود شرایط روند افزایشی را در این بخش شاهد باشیم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برخلاف بخش حمل و نقل مسافر، در حوزه جابجایی بار و کالا ما نسبت به سال 98 با فعالیت‌های انجام شده 8.5 درصد رشد را شاهد هستیم.

شیرین‌زاده افزود: در بخش حمل و نقل کالا و بار هفت هزار و 500 وسیله نقلیه در سطح استان فعال هستند که در این بخش نیز 12 هزار راننده حرفه‌ای فعالیتی مثبت و مناسب دارند.

وی به عمر ناوگان باری استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه با میانگین 23 سال عمر ناوگان باری استان بالاست در حالی که متوسط عمر ناوگان باری در کشور 19 سال است.

شیرین‌زاده به همکاری مشترک وزارت راه با وزارت صمت برای نوسازی ناوگان باری اشاره کرد و گفت: امیدواری در چند سال آینده با تلاش مؤثری که در این بخش آغاز شده، عمر ناوگان باری استان نیز بهبود یابد.

وی به پوشش بیمه‌ای تمام رانندگان در بخش حمل و نقل بار و مسافر اشاره کرد و افزود: دولت با پرداخت نیمی از هزینه بیمه‌ای تمام رانندگان این بخش را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی برده است.

شیرین‌زاده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همراهی شرکت‌های بیمه‌ای رانندگان بار و مسافر به شکل کامل از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: البته تعدادی از رانندگان جدیدالورود نتوانستند از خدمات بیمه‌ای به ویژه یارانه دولت استفاده کنند که با پالایش دقیق اطلاعات رانندگان واقعی در این زمینه در چند ماه آینده مشکل به وجود آمده برطرف خواهد شد تا رانندگان جدید نیز از خدمات بیمه کامل یارانه‌دار و همچنین پوشش بیمه‌ای تکمیلی استفاده کنند.

شیرین‌زاده بیان کرد: تمام رانندگان با حضور در جاده‌ها از کارت هوشمند و دستگاه‌های جی.پی.اس استفاده می‌کنند تا به صورت محسوس فعالیت آنها کنترل شود.

وی با گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل در جاده‌ها اظهار کرد: هفتم اردیبهشت ماه به نام روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده که در این زمینه در کنار فعالیت‌های متعدد سازمان‌ها و نهادهای مختلف، خود رانندگان نیز بهتر است با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز به ایمنی در ترددها کمک کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند تا با بازرسی و ممیزی ایمنی راه‌ها نسبت به نصب گاردریل، ارتقا روشنایی و نصب سایر علائم اقدام کرده و با بهسازی و نگهداری جاده‌ها از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

شیرین‌زاده گفت: 38 دستگاه سرعت‌سنج و دوربین‌های کنترل و نظارت تخلفات در جاده‌های استان فعال بوده و فعالیت‌های رانندگان را به صورت دقیق رصد می‌کنند که امیدواریم ایمنی بیشتر را در جاده‌های استان شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400020805541
  • خبرنگار :