• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403090704591
  • خبرنگار : 71959

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ:

استفاده از موتورسیکلت در روزهای بارانی ممنوع است

استفاده از موتورسیکلت در روزهای بارانی ممنوع است

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی رانندگی، تردد موتورسیکلت‌ و دوچرخه در روزهای بارانی ممنوع است و در صورت بروز هرگونه تصادفی، موتورسوار مقصر است و از حمایت‌های بیمه‌ای محروم می‌ماند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فیروز کشیر با اشاره به ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: آیا می‌دانستید تردد موتورسیکلت، دوچرخه، موتورگازی و... در روز های بارانی و در معابر لغزنده ممنوع است؟

وی افزود: ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی رانندگی به صراحت قید می‌کند که در روزهای بارانی تردد موتورسیکلت و دوچرخه، موتورگازی و وسایل نقلیه ای که از ایمنی کمتری برخوردار هستند و هیچگونه تکیه گاهی ندارند در معابر لغزنده ممنوع است و اگر در این مواقع تردد باعث تصادف شود مقصر اصلی حادثه خود راکبان موتورسیکلت و دوچرخه ها هستند و بیمه هیچ حمایتی از آنها نخواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: زمانی که بارش باران و برف در شهر داریم، جنس تصادفات رانندگی نیز متفاوت‌تر از دیگر روزها می‌شود؛ معمولا در شش ماهه دوم سال حوادث رانندگی متفاوت از نیمه اول سال رخ می‌دهد و این موضوع به این دلیل است که هنگام بارندگی، اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح معابر کاهش می‌یابد و کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود. این شرایط بویژه در پیچ‌ها و مسیرهای سراشیبی خطرناک‌تر است؛ زیرا با کاهش اصطکاک احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد. به طور مثال بزرگراه‌های شمال به جنوب به دلیل جغرافیای شهری پایتخت مانند بزرگراه امام علی (ع)، یادگار امام (ره) و بزرگراه شهید باکری، شهید صیاد شیرازی و غیره جزو معابری هستند که در روزهای بارندگی و لغزندگی معابر در صورت سرعت بالای رانندگان و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و در صورت نقص سیستم فنی ترمز، محلی برای تصادفات سهمگین و جبران‌ناپذیر هستند.

کشیر گفت: در شرایط بارندگی و بحث لغزنده بودن راه، راننده باید مهارت لازم در رانندگی را داشته باشد و بتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند؛ درخواست ما از شهروندان این است که با رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی مناسب و توجه کافی به جلو حرکت کنند تا بتوانند در صورت نیاز به‌ موقع ترمز کنند و از برخورد احتمالی جلوگیری کرده و از وقوع تصادفات زنجیره‌ای در معابر بزرگراهی پیشگیری کنند.

وی افزود: اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا هنگام بارندگی و کاهش دید، روشن بودن چراغ‌ها و کارکرد مناسب برف‌پاک‌کن‌ها می‌تواند نقش مؤثری در افزایش دید و ایمنی رانندگی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان باید پیش از شروع به حرکت از سالم بودن چراغ‌های جلو و عقب خودرو و همچنین برف‌پاک‌کن‌ها و سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن شوند تا بتوانند با دید کافی و اطمینان بیشتری در شرایط جوی نامساعد رانندگی کنند.

سرهنگ کشیر در پایان توصیه کرد: رانندگان وسایل نقلیه با نزدیک شدن به روزهای بارانی و برفی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و حفظ امنیت شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از حوادث ترافیکی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۳:۰۹

طبق کدام قانون و مصوبه مجلس؟؟ مگه الکیه ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۳:۵۱

جوری می فرمایند انگار که جلوی صدها تخلف دیگر موتورسواران گرفته شده!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۲۲

اگر یک روز موتوری توی شهر تهران تردد نکند تهران تبدیل به یک پارکینگ با ماشین های روشن میشود. اگر قبول ندارید کافیه یک روز امتحان کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۳:۵۶

در ماده ۱۶۹ هیچ صحبتی از باران و بارندگی نشده ! و لطفا بهونه و دستاویز دست شرکتهای بیمه نده، اونا خودشون به اندازه کافی بلدن چجوری ازخجالت مردم در بیان!!

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۶:۲۳

خواهشا موتورهای بنزینی از کل کشور برداشته شه فقط موتورهای برقی باشه.هم از لحاظ صدا و هم از لحاظ آلودگی. جایی مشخصی شه مثل پیست موتورهای بنزینی اونجا بیشتر تصادفات در اثر تند رفتن.تک زدن هستش

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۸:۵۹

اگر یک درصد هم صحیح باشه پس شرکت های بیمه چرا حق بیمه به صورت یکساله دریافت می کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۱۹:۴۶

مردم اگه پول اسنپ و کرایه داشتند زمستون سوار موتور میشدند ، سواره از پیدا خبر نداره و سیر از گرسنه

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۲۱:۲۷

تهران را موتور برداشته است و موتوری به هر نحوی رانندگی می‌کنه خیابون جمهوری خط ویژه خیابان مولوی خط ویژه خیابان خیام خط یکطرفه انبوهی از موتور سواران است

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۲۱:۳۳

پلیس فقط در کنترل خط ویژه ولیعصر محدوده میدان ولیعصر تا میدان منیریه جلوی موتوری های متخلف رو میگیره محدوده چهارراه ولیعصر هر دو سمت را هم موتوری رو کنترل می‌کنه. نمیدونم چه خبره اونجا که قانون رعایت میشه بقیه شهر رهاست

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۷ ۲۲:۲۲

با چراغهای اضافی در جلو و عقب وانت نیسان ها ، کامیونها چرا برخورد نمی‌شود؟

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۸ ۰۸:۳۵

اقای محترم ما که ماشین نداریم فقط همون متوره اونم ممنوع کردین

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۱

اگه با موتور سیکلت بیرون بودیم و بارون گرفت تکلیف چیه؟

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۸ ۱۲:۱۷

میدونی چند هزار نفر ازهمین موتور نون شبشون رو در میارن؟

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۸ ۱۴:۱۰

اگه تو راه باشه موتور سوار و بارون بیاد تکلیف چیه

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۹ ۰۱:۵۶

چ ربطی داره واقعا این قوانین چرت چرت هستن یعنی روزهای بارندگی ماشین لیز نمی‌خوره صد درصد مخالف این طرحم

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۹ ۰۷:۳۱

موتور درست و ایمن به مردم بدهید

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۳۲

خسته نباشید برادرای گلم، دم شما گرم، خدا قوت

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۵۸

ماشینا تو اتوبان یهو میپیچن جلوی موتور سیکلت براشون هم نیست که تصادف کنن یا نه چرا واسه اونا یه قانونی نمیزارید

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۷

وقتی که پول نداشته باشی تو این هوای سرد چه پائيز و چه زمستون وقتی که من با موتور میرم سر کار آنقدر سردم میشه که تو مسیر فریاد میزنم ای خدا، ای خدا، ای خدا، بیست ساله، شما نفس تون از جای گرم بیرون میاد.

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۰ ۱۴:۱۶

این طرح خیلی اشکال داره و باید بررسی بشه