به گزارش ایسنا، حسین خانلری امروز (سهشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه ۳۵ درصد افزایش پرواز را برای ایام نوروز در نظر گرفتهایم، گفت: قصد داریم از ۲۲ و ۲۳ اسفند تا ۱۵ فروردین این افزایش ظرفیت را داشته باشیم؛ برای رسیدن به این مراحل لازم بود هواپیماهایی را تعمیر کنیم.
وی افزود: با افزایش نرخ بلیت هواپیما مخالفیم و هیچ افزایشی اعمال نکردیم، زیرا نمیخواهیم برای مردم با این هزینههای زندگی فشار دیگری وارد کنیم؛ بنابراین با افزایش نرخ بلیت مخالفیم.
مدیرعامل ایرانایر در پاسخ به اینکه آیا پروازهای لبنان پس از ۱۸ فوریه از سر گرفته میشود؟ گفت: ما هیچ پروازی را لغو نکردهایم، بلکه لبنان پروازها را قطع کرده است و موضوع از طریق وزارت امور خارجه به جدیت دنبال میشود.
خانلری عنوان کرد: ایرانایر هواپیماهایی برای این مسیر در نظر گرفته و برای پروازها برنامهریزیهای لازم را انجام دادهایم که امیدواریم پروازها به زودی انجام شود. برنامه ای برای کنسلی پروازها نداریم.
آغاز پروازهای حج تمتع از ۱۳ اردیبهشت
خانلری به پروازهای حج نیز اشاره کرد و گفت: بنا داریم طبق روش و قاعدهای که طی سنوات گذشته بود، ۵۰ درصد ظرفیت پروازی بیتالله الحرام توسط ایرانایر انجام شود. مطابق برنامهریزی انجام شده در مدت ۲۸ روز پروازهای رفت و ۲۶ روز پروازهای برگشت از ۲۱ مرکز استان و شهرهایی که سازمان حج و زیارت به ما اعلام کرده انجام میشود و ۱۳ اردیبهشت ماه نخستین پرواز برقرار خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر روزانه دو پرواز عمره توسط ایرانایر انجام می شود.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اینکه افزایش نرخ سوخت هواپیما در سال آینده چه تاثیری بر قیمت بلیت هواپیما خواهد گذاشت؟ گفت: معتقدیم این موضوع روی قیمت بلیت تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
خانلری همچنین به برنامههای سال آینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) اشاره کرد و گفت: برای سال آینده به دنبال افزایش تعداد صندلیهای پرواز هستیم. هرچند تحریمها بر پروازهای اروپایی ما تاثیرگذار شده و از ۱۴ اکتبر۲۰۲۴ پروازها قطع شده است، اما برنامه ما افزایش فرکانسهای پروازی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای cis و برقراری پرواز به کشورهای آسیای دور، آسیای میانه و همچنین کشورهایی است که ویزا از آنها برداشته شده است.
وی همچنین افزود: ایرانایر ۱۷ فروند هواپیمای فعال برای انجام پروازهای داخلی و خارجی دارد و با انجام تعمیرات هواپیمای زمینگیر به دنبال سرخط آوردن آنهاست؛ هرچند تحریمهای آمریکا تأمین قطعات برای هواپیماها را دشوار کرده است.
مدیرعامل هما در خصوص هواپیماهای ATR نیز گفت: پس از برجام ۱۳ فروند هواپیمای ATR خریداری شده بود که سررسید تعویض قطعات آنها سه سال گذشته بوده و عمده قطعات مربوط به لندینگ و موتور است که به دنبال تعمیر این هواپیماها هستیم تا مجدد به خط پروازی بازگردند.
وی در پایان گفت: بودجه خوبی در این زمینه از سوی وزارت راه و شهرسازی به این شرکت اختصاص یافته و امیدواریم با تعمیر آنها طی شش ماهه ابتدایی سال آینده به چرخه پروازی بازگردند.
انتهای پیام
نظرات