• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403041711878
  • خبرنگار : 71654

«مک دونالد» سبز می‌شود

«مک دونالد» سبز می‌شود

فست فود زنجیره‌ای محبوب مک دونالد احتمالا مفهوم جدیدی از طراحی نور را آغاز می‌کند. این فست‌فود برای سازگاری بیشتر نورپردازی با محیط زیست از چاپ سه‌بعدی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، برای اجرای این طرح، آنها با «Philips MyCreation» که متخصص در طراحی بی‌نظیر راه‌حل‌های روشنایی پایدار با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی است، همکاری کرده‌اند.

به گزارش آی‌ای، این طرح چاپ طرح‌های نورپردازی سفارشی به روشی کارآمد و پایدار است.

دستیابی به اهداف روشنایی پایدار با فناوری چاپ سه بعدی

مک دونالد مدت زیادی است که برای رسیدن به این نقطه عطف تلاش کرده است و با چند موسسه نیز صحبت کرده است، اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. این فست فود زنجیره‌ای به دنبال یک لامپ دایره‌ای نیمه شفاف بود. آنها همچنین می‌خواستند نقش برجسته‌ای همراه با آن داشته باشند که جلوه‌ای مخملی درخشان به همراه داشته باشد.

چاپ سه بعدی به آنها کمک کرد تا به هدف خود برسند و در عین حال محصولی پایدارتر با استفاده از مواد قابل بازیافت ایجاد کنند. اهداف پایداری آنها بسیار قوی است و هدف آنها کاهش ردپای کربن تا ۶۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است.

مارک پوچرت(Marc Pochert)، مدیر ارشد یکپارچه‌سازی طراحی جهانی در شرکت مک‌دونالد، می‌گوید که مک‌دونالد برای مدل‌سازی‌ها و افتتاح‌ فروشگاه‌های جدید در سراسر جهان این طراحی را انجام می‌دهد.

وی افزود: این معیار برای تمامی ۳۸ هزار رستوران آنها قابل اجرا خواهد بود. در مرحله بعد، این فست‌فود زنجیره‌ای یک راه حل مقیاس‌پذیر در مدت زمان کوتاهی ایجاد کند. آنها نیاز داشتند که همه این کارها در یک بازه زمانی کوتاه و با دوام بالا انجام شود.

چاپ سه بعدی مک دونالد را به اهداف روشنایی پایدار نزدیک می‌کند

گروه مک دونالد فاش کردند که پس از دیدن نمونه دوم توسط فیلیپس، تقریبا متقاعد شده‌اند. این باعث شد که آنها به هدف اصلی طراحی خود نزدیک شوند، چیزی که گروه معتقد بود هرگز در واقعیت ممکن نیست.

آنچه که شگفت‌آور است این است که نه تنها این ایده امکان‌پذیر بود، بلکه چراغ‌های آویز چاپ سه‌بعدی شده تنها در عرض سه ماه تأیید شد. طرح‌های سبک انتظارات زنجیره را برآورده کردند و در عین حال با اهداف پایداری آنها همخوانی داشتند.

تمام راه ‌حل‌های نورپردازی سه بعدی مورد استفاده از مواد پایدار ساخته خواهند شد. آنها همچنین لامپ‌هایی تولید می‌کنند که به نقطه استفاده نزدیک‌تر هستند، بنابراین انتشار گازهای گلخانه‌ای در حمل و نقل را به حداقل می‌رسانند و تحویل سریع‌تر را تضمین می‌کنند. یکی از مزایای دیگر پرینت سه بعدی امکان چاپ بر حسب تقاضا است که یک مورد عالی است.

این فست‌فود زنجیره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای ارائه این طرح‌های سبک در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان در سراسر فروشگاه‌های خود است. این مکان‌ها از آرژانتین گرفته تا ژاپن، آلاسکا و استرالیا را شامل می‌شود.

برخی از سخنگویان شور و شوق خود را در مورد این چراغ‌های جدید به اشتراک گذاشتند. آنها به شدت از الگوهای نور صحبت و خاطرنشان کردند که نورها درست مانند مخمل می‌درخشند.

حتی با وجود اینکه فناوری سه بعدی محدودیت‌های خاص خود را دارد، صنعت میزبانی را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری به ایجاد یک سیستم تولید به مصرف کمک می‌کند و در حال حاضر علاقه زیادی را در بین مشتریان که تقاضاهای آنها هر روز افزایش می‌یابد، جلب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha