• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402121712430
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس

ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاس‌های درس به دست آورد و تحول در آموزش و پرورش پس از نقش و جایگاه معلم، در توجه و دقت بر کتب درسی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کرد.

وی در بدو ورود به این سازمان؛ از کتابخانه و مرکز اسناد بازدید و ضمن مطالعه بخشی از آثار و گنجینه‌های وزارت آموزش و پرورش، نکاتی در خصوص ضرورت تهیه  سیرِ تدوین کتب درسی تاریخ وزارت آموزش و پرورش بیان کرد.

صحرایی در دیدار با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، این سازمان را یکی از مهمترین و حساس‌ترین بخش‌های نظام تعلیم و تربیت برشمرد و بر جایگاه ممتاز آن در کشور و ضرورت توجه به آن تاکید کرد.

وی به تبیین شعار هدفمندِ مدرسه قوی، ایران قوی پرداخت و افزود: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاس‌های درس به دست آورد و تحول در آموزش و پرورش پس از نقش و جایگاه معلم، در توجه و دقت بر کتب درسی ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت اتحاد، همدلی و انسجام در تمام ساختار آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید هر لحظه به‌روز باشیم و در مرز علم و دانش حرکت کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار اول آن با امر پژوهش شروع  و انتهای این سند فاخر نیز درخصوص این مقوله مهم است و این نشان‌دهنده ضرورت و اهمیت امر پژوهش است.

صحرایی در ادامه به ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقل کننده قوی محتواهای کتب درسی باشند، ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفه‌ای، تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان، بهره گیری از پژوهش‌های پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دوره‌های ضمن خدمت و نیز  ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتاب‌های درسی مطالبی بیان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است، زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس و آن درس از طریق معلمان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha