هدایت پایاننامهها و رسالههای دانشگاهی یکی از مهمترین وظایف استادان دانشگاه است که بر کیفیت آموزش و پژوهش تأثیر مستقیمی دارد. در این میان، توانمندی علمی و مهارتهای پژوهشی استادان نقشی اساسی در بهبود فرآیند تحقیقاتی دانشجویان ایفا میکند. محققان در پژوهشی جدید تلاش کردهاند تا معیارهای توسعه تواناییهای علمی استادان را برای راهنمایی بهتر دانشجویان بررسی کنند و راهکارهایی برای بهبود این فرآیند ارائه دهند.
محققان مستقر در کالیفرنیا یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی توسعه دادهاند که میتوان از آن برای بازیابی گفتار طبیعی در افراد دچار فلج اندامها در لحظه و با استفاده از صدای واقعی خود فرد استفاده کرد.